Хритсиянська етика 8-і класи
Дистанційне навчання 2021 - 2022 н.р.
Квітень - Травень 2022
Дорогі діти!
Домашні завдання виконуйте в робочих зошитах, фотографуйте та присилайте на вайбер або електронну пошту.
0502848884
tanyapeduk@i.ua
Тема" Християнська родина у суспільстві Ч.2"
Тема уроку. Святі місця рідної землі
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете познайомитися зі святими місцями рідної землі
Матеріал для опрацювання:
Тема уроку. Урок узагальнення знань учнів з теми √4
Мета. Діти опрацювавши матеріал ви зможете узагальнити свої знання з вивченої теми.
Матеріал для опрацювання:
Урок 12 11.05.22 - 8-Б 12.05.22 - 8-А
Тема уроку. "Блаженні гнані за правду, бо їхнє є Царство Небесне. Блаженні ви, коли ганьбитимуть вас... ".
Мета. Розібратися у значенні зазначених заповідей; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу бути щасливим .
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте усно.
Про восьму і дев’яту заповіді блаженства.
Дві останні заповіді можна об’єднати в одну, бо вони логічно доповнюють одна одну: “Блаженні гнані за правду, бо їхнє є Царство Небесне. Блаженні ви, коли ганьбитимуть вас і гнатимуть, і зводитимуть на вас усяке лихослів’я та наклепи – Мене ради. Радуйтесь і веселіться, бо велика нагорода ваша на небесах. Так гнали і пророків, які були до вас” (Мф. 5:10-12).У першому розділі про блаженства говорилося про те, що блаженний – це щасливий.Гнані за правду – це передусім ті, чиє праведне життя стало викриттям неправди цього світу.Праведність – це життя перед Богом.Отже, щасливими будуть ті, хто буде жити за заповідями, без зла, хитрощів та обману. А значить без гріха.Люди полюбили темряву більше, ніж світло, бо діла їхні були лихі” (Ін. 3:19). Праведне життя стає викриттям життя гріховного, життя в злі.Сучасний світ намагається піднести життя без гріха, як щось непотрібне, застаріле, що позбавляє людину свободи. Навіщо тобі все це? Живи повним життям, перекресли всі ці застарілі норми і правила.Всі заповіді навчають людей жити без гріха, перемагати зло добром.Домашнє завдання: в робочий зошит записати назву тієї заповіді, що вам найбільше запам'яталася. Вказати чим саме ( ваша відповідь повинна бути не більше трьох речень).
Дякую за роботу!
Домашнє завдання: в робочий зошит записати назву тієї заповіді, що вам найбільше запам'яталася. Вказати чим саме ( ваша відповідь повинна бути не більше трьох речень).
Урок 11 05.05.22 - 8-Б 04.05.22 - 8-А
Тема уроку. "Блаженні чисті серцем...", " Блаженні миротворці...".
Мета. Розібратися у значенні зазначених заповідей; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу бути щасливим .
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте усно.
Слово “серце” також усім нам знайоме. І не як один з життєво важливих органів людського тіла, а як осереддя почуттів і емоцій. Ми “любимо всім серцем”, від надлишку радості серце може “рватися з грудей”. А буває і так, що серце “переповнюється гнівом”. Від того, що в нашому серці, залежить наш стан, ставлення до людей, які оточують нас.
Христос учить тому, що серце людське має бути чистим. Важлива не зовнішня чистота, а саме внутрішня.
Блаженні миротворці, бо вони синами Божими назвуться” (Мф.5:9). Які асоціації викликає в сучасної людини слово “миротворець”? Можна припустити, що для більшості з нас миротворець – це людина в камуфляжі, бронежилеті, касці і з автоматом у руках.
Але ж зрозуміло, що в Євангелії сказано не про сучасних миротворців, озброєних і вдягнених у камуфляж, бо в новозавітній час, таких миротворців не було. Хоча, насправді миротворці були. Тільки називалися вони трохи по-іншому і були по-іншому озброєні. Хоча зброя їх була не менш смертоносною, ніж сучасна.
Ми стаємо миротворцями, коли позбавляємося від нашого власного зла, що позбавляє нас миру з Богом та іншими людьми.
Миротворці – це ті, хто, утихомиривши і підпорядкувавши розуму, тобто розуму і духу, рухи своєї душі і зумівши приборкати тілесні жадання, досягає Царства Божого”. Без миру у власній душі, без постійного бажання перебувати в мирі з Богом, неможливо нести мир іншим людям.
Але Бог не може силою змусити нас бути добрими, тому виконання волі Божої тут і зараз залежить і від кожного з нас.
Дякую за роботу!
Урок 10 28.04.22 - 8-Б 27.04.22 - 8-А
Тема уроку. "Блаженні милостиві...".
Мета. Розібратися у значенні зазначеної заповіді; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу бути щасливим .
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте усно.
Про п’яту заповідь блаженства
“Блаженні милостиві, бо вони помилувані будуть” (Мф.5:7) Що це означає? Що взагалі означає бути милостивим? На перший погляд, це одна з найпростіших для розуміння заповідей…
Бути милостивим – бути терплячим, добрим, милосердним. Бути милостивим – значить, бути готовим відгукнутися на чужий біль і проблему.
Милість є прояв справжньої величі, глибини людської душі, переповненої любов’ю. У милості немає місця ненависті. У милості можлива тільки любов.
Здійснити милість – допомогти іншій людині – значить, здолати себе, залишити свої справи і турботи, щоб перейняти на себе чужий біль і горе. Допомогти, не дивлячись ні на що. Іноді саме цього так не вистачає нам. Чому ніхто не бачить і не помічає мого болю? А чи часто я сам помічаю чужий біль? “Тому, хто просить у тебе, дай; і від того, хто хоче в тебе позичити, не відвертайся” (Мф. 5:42).
Головне ж, навчитися відчувати чужу нужду і страждання. Не проходити повз, не залишати добру справу “на потім”.
Дякую за роботу!
Про п’яту заповідь блаженства
“Блаженні милостиві, бо вони помилувані будуть” (Мф.5:7) Що це означає? Що взагалі означає бути милостивим? На перший погляд, це одна з найпростіших для розуміння заповідей…
Бути милостивим – бути терплячим, добрим, милосердним. Бути милостивим – значить, бути готовим відгукнутися на чужий біль і проблему.
Милість є прояв справжньої величі, глибини людської душі, переповненої любов’ю. У милості немає місця ненависті. У милості можлива тільки любов.
Здійснити милість – допомогти іншій людині – значить, здолати себе, залишити свої справи і турботи, щоб перейняти на себе чужий біль і горе. Допомогти, не дивлячись ні на що. Іноді саме цього так не вистачає нам. Чому ніхто не бачить і не помічає мого болю? А чи часто я сам помічаю чужий біль? “Тому, хто просить у тебе, дай; і від того, хто хоче в тебе позичити, не відвертайся” (Мф. 5:42).
Головне ж, навчитися відчувати чужу нужду і страждання. Не проходити повз, не залишати добру справу “на потім”.
Дякую за роботу!
Урок 9 20.04.22 - 8-А 21.04.22 - 8-Б
Тема уроку. "Блажені голодні і спрагнені правди...".
Мета. Розібратися у значенні зазначеної заповіді; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу бути щасливим .
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте усно.
Блаженні голодні і спраглі правди, бо вони наситяться
Урок 8 14.04.22 - 8-Б 13.04.22 - 8-А
Тема уроку. "Блажені засмучені, бо вони будуть утішені".
Мета. Розібратися у значенні зазначеної заповіді; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу бути щасливим .
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте усно.
«Блаженні засмучені, бо вони будуть утішені (Мт. 5:4).
Блаженство, про яке розповів Христос, передбачає смуток як крок на випередження, в якому – добровільне смирення, внутрішнє упокорення, слухняне прийняття, терпеливе долання труднощів, зрілість і досвід страждання.
Замість того, щоб відкидати смуток як неприйнятне переживання і «негатив», варто подумати і про те блаженство, яке, зі слів Христа, здобувається лише на цьому непростому шляху; яке приходить лише після смутку як потіха і подарунок.
Сльози пом’якшують серце. Сльози живлять душу. Сльози повертають зір. В сльозах можна побачити Бога, відчути радість зустрічі, блаженство потіхи.
Дякую за роботу!
Урок 7 07.04.22 - 8-Б 06.04.22 - 8-А
Тема уроку. "Блажені лагідні, бо вони успадеують землю".
Мета. Розібратися у значенні зазначеної заповіді; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу бути щасливим .
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте усно.
Лагідність є важливим виміром нашого життя. Не тільки щодо Бога, а й у взаєминах з іншими людьми. Лагідність – це вміння відмовити собі в праві на осуд людей, на легку оцінку: цей добрий, а той – поганий.
Таке знання про ближнього вимагає втихомирення і внутрішньої прозорости; бо тільки це дає змогу навчитися відокремлювати зло, яке чинить людина, і яке, безсумнівно, повинно бути осуджене, від того, ким є людина. Лагідність і внутрішня прозорість проникливі у вдивлянні в серце іншої людини.Звичайно ж, лагідність не означає згоди на зло, безоборонности перед гріхом.Життя з хлібом у руці, а не з каменем.Лагідність – це не риса боягузливих людей. Бути тихим і покірливим серцем – це, поза сумнівом, один з вимірів християнської відваги.Лагідність – це тільки форма любові.
2. Перегляньте відео.
Дякую за роботу!
Дякую за роботу!
Урок 6 31.03.22 - 8-Б 30.03.22 - 8-А
Тема уроку. Заповіді блаженства. " Блаженні вбогі духом...";"Блаженні лагідні...";"Блаженні засмучені...".
Мета. З’ясувати, що означає слово " блаженні"; розібратися у значенні кожної заповіді; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу бути щасливим .
Матеріал для опрацювання:
ПЕРША ЗАПОВІДЬ БЛАЖЕНСТВ:
«БЛАЖЕННІ ВБОГІ ДУХОМ, БО ТАКИХ Є ЦАРСТВО НЕБЕСНЕ»
Убогі духом…
Гордощі — найтяжчий гріх перед Богом. Через гордощі упав один з найперших ангелів і став сатаною.
Що це значить — бути убогим духом?
Убогий духом — це та людина, .яка щиро визнає і завжди переконана, що її розум, її мудрість, її сила перед Богом нічого не варті. Що вона нічого свого не має, а має лише те, що їй дає Господь. Убогий духом знає, що власними силами він нічого доброго не може зробити, якщо Господь не допоможе йому, пославши благодать Духа Свого. Той, хто вважає себе найбільшим грішником, гіршим і нижчим за всіх інших, хто завжди собі дорікає і нікого не засуджує.
Убогість духа не залежить від маєтків, від матеріального багатства. Не залежить вона також і від високої освіти людини або доброї земної слави.
Багатство, навіть коли воно нажите правдиво, не є наша власність, то Дар Божий, який дається нам тимчасово, бо «Господь зубожує і збагачує, принижує і підносить» (1 Сам. 2, 7). Тому на матеріальні блага треба дивитися як на тлінні, нетривкі й скороминущі. На них не можна покладатися й віддавати їм усього свого серця. Вони не замінять благ духовних.
ДРУГА ЗАПОВІДЬ:
“Блаженні лагідні, бо вони успадкують землю” (Мф.5:5).
Хто такі лагідні і що таке лагідність?
Якщо звернутися до грецького тексту Євангелія, то можна побачити, що словом лагідні перекладене грецьке слово “праос”. Окрім значення “лагідний” це слово також перекладається як тихий, ласкавий, спокійний, стриманий, ручний, приручений. Усі ці значення можна передати одним словом – беззлобний.
Виходить, що лагідний – це той, хто мовчки терпить усі життєві негаразди і приниження, а до усього іншого – готовий упокорено коритися.
ТРЕТЯ ЗАПОВІДЬ:
" Блаженні засмучені" - це ті, що жалують чи оплакують свої гріхи, свої лихі вчинки, своє далеке від Бога життя.
Це досконалий жаль за гріхи, який проганяє злого духа з людської душі й впроваджує туди Бога. Ось що значить слово Христове: «Вони будуть утішені».
Дякую за роботу!
Убогі духом…
Гордощі — найтяжчий гріх перед Богом. Через гордощі упав один з найперших ангелів і став сатаною.
Що це значить — бути убогим духом?
Убогий духом — це та людина, .яка щиро визнає і завжди переконана, що її розум, її мудрість, її сила перед Богом нічого не варті. Що вона нічого свого не має, а має лише те, що їй дає Господь. Убогий духом знає, що власними силами він нічого доброго не може зробити, якщо Господь не допоможе йому, пославши благодать Духа Свого. Той, хто вважає себе найбільшим грішником, гіршим і нижчим за всіх інших, хто завжди собі дорікає і нікого не засуджує.
Убогість духа не залежить від маєтків, від матеріального багатства. Не залежить вона також і від високої освіти людини або доброї земної слави.
Багатство, навіть коли воно нажите правдиво, не є наша власність, то Дар Божий, який дається нам тимчасово, бо «Господь зубожує і збагачує, принижує і підносить» (1 Сам. 2, 7). Тому на матеріальні блага треба дивитися як на тлінні, нетривкі й скороминущі. На них не можна покладатися й віддавати їм усього свого серця. Вони не замінять благ духовних.
ДРУГА ЗАПОВІДЬ:
“Блаженні лагідні, бо вони успадкують землю” (Мф.5:5).
Хто такі лагідні і що таке лагідність?
Якщо звернутися до грецького тексту Євангелія, то можна побачити, що словом лагідні перекладене грецьке слово “праос”. Окрім значення “лагідний” це слово також перекладається як тихий, ласкавий, спокійний, стриманий, ручний, приручений. Усі ці значення можна передати одним словом – беззлобний.
Виходить, що лагідний – це той, хто мовчки терпить усі життєві негаразди і приниження, а до усього іншого – готовий упокорено коритися.
ТРЕТЯ ЗАПОВІДЬ:
" Блаженні засмучені" - це ті, що жалують чи оплакують свої гріхи, свої лихі вчинки, своє далеке від Бога життя.
Це досконалий жаль за гріхи, який проганяє злого духа з людської душі й впроваджує туди Бога. Ось що значить слово Христове: «Вони будуть утішені».
Дякую за роботу!
Урок 5 24.03.22 - 8-Б 23.03.22 - 8-А
Тема уроку. Заповіді блаженства.
Мета. З’ясувати, що таке заповіді блаженства; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу бути щасливим .
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте усно.
Заповіді блаженства, які дав нам Спаситель, зовсім не порушують заповідей Закону. Навпаки, ці заповіді взаємно доповнюються.
Десять заповідей Закону обмежуються тим, що забороняють робити те, що гріховне. Заповіді блаженства вчать нас того, як ми можемо досягти християнської досконалості або святості.
Десять заповідей дані були у старозавітні часи, щоб диких і грубих людей утримувати від зла. Заповіді блаженства дані християнам, щоб показати їм, які душевні настрої повинні мати вони, щоб все більше і більше наближатися до Бога і набувати святості, а разом з тим і блаженства, тобто вищого ступеня щастя.
Святість, яка народжується від близькості до Бога, - є вище блаженство, найвище щастя, якого тільки може жадати людина.
Старозавітний закон є закон суворої правди, а Новозавітний закон Христів є закон Божественної любові і благодаті, чим тільки і дається людям сила в повноті пильнувати закон Божий і наближатися до досконалості.
2. Перегляньте відео.
Дякую за роботу!
Заповіді блаженства, які дав нам Спаситель, зовсім не порушують заповідей Закону. Навпаки, ці заповіді взаємно доповнюються.
Десять заповідей Закону обмежуються тим, що забороняють робити те, що гріховне. Заповіді блаженства вчать нас того, як ми можемо досягти християнської досконалості або святості.
Десять заповідей дані були у старозавітні часи, щоб диких і грубих людей утримувати від зла. Заповіді блаженства дані християнам, щоб показати їм, які душевні настрої повинні мати вони, щоб все більше і більше наближатися до Бога і набувати святості, а разом з тим і блаженства, тобто вищого ступеня щастя.
Святість, яка народжується від близькості до Бога, - є вище блаженство, найвище щастя, якого тільки може жадати людина.
Старозавітний закон є закон суворої правди, а Новозавітний закон Христів є закон Божественної любові і благодаті, чим тільки і дається людям сила в повноті пильнувати закон Божий і наближатися до досконалості.
2. Перегляньте відео.
Дякую за роботу!
Урок 4 17.03.22 - 8-Б 16.03.22 - 8-А
Тема уроку. Щаслива родина.
Мета. З’ясувати, які традиції характерні для української християнської родини, збагатити знання про християнські родинні обряди, родинне відзначення найбільших християнських свят; розвивати кругозір, творче мислення; усвідомлювати потребу плекання дотримування найкращих традицій і звичаїв української християнської родини .
Матеріал для опрацювання:
Дякую за роботу!
Тема" Християнська родина у суспільстві"
Урок 4 17.02.22 - 8-Б 16.02.22 - 8-А
Тема уроку. Християнські родини - приклад для наслідування. ч.2
Тема уроку. Християнські родини - приклад для наслідування. ч.1
Подключиться к конференции Zoom https://us05web.zoom.us/j/7136194760?pwd=ay9yd0tLbWdpNXdoemlFemlMZlprdz09 Идентификатор конференции: 713 619 4760 Код доступа: 0ZmSK1
8-Б Время: 10 февр. 2022 14:00 PM Киев Подключиться к конференции Zoom https://us05web.zoom.us/j/7136194760?pwd=ay9yd0tLbWdpNXdoemlFemlMZlprdz09 Идентификатор конференции: 713 619 4760 Код доступа: 0ZmSK1
Для тих хто не зміг до нас приєднатися
Складіть та запишіть в робочий зошит два правила дружньої родини.Дякую за роботу!
Урок 3 02.02.22 - 8-А 03.02.22 - 8-Б
Тема уроку. Відповідальність батьків за народження та виховння дітей. Демографічна криза, потреба захисту та оздоровлення сучасної родини.
Мета уроку: розкрити зміст понять «демогратична криза», «захист», «оздоровлення»;
актуалізувати знання учнів про українські традиції пошани до батьків, розвивати в учів уміння робити самоаналіз своїх вчинків по відношенню до батьків; виховувати повагу до старших як моральну необхідність.
Матеріал для опрацювання:
Прочитайте:Демографічна криза - глибоке порушення відтворення населення, що загрожує самому його існуванню. Протягом усієї демографічної історії людства аж до кінця XVIII ст. причинами демографічної кризи були часті голодування, епідемії та війни; обумовлений ними високий рівень смертності призводив до скорочення чисельності населення деяких країн і регіонів світу, а інколи й до повного обезлюднення територій.Перегляньте відео:
Опрацюйте усно:В усі часи сім’я була і залишається найважливішим соціальним інститутом суспільства.
Проте останнім часом традиційне розуміння її важливої ролі
змінюється й применшується.
Таким чином виникає потреба
захисту та оздоровлення сучасної сім’ї, адже кожне повноцінне
суспільство зацікавлене в стійкій, духовно й морально здоровій родині. Зміцнення її тісно
пов’язане з якісним вихованням
особистості, оновленням нашого
суспільства. Проблеми довкола родини є багатогранні: зменшення народжуваності, розлучення, виховання дітей у неповних сім’ях, сімейні
непорозуміння, зумовлені конфліктом цінностей у суспільстві. Перевагу отримують цілком інші інтереси, що роз’єднують родичів і руйнують сімейну єдність, а також впливають на самопочуття
й здоров’я людей і обумовлюють їх вплив на суспільне життя. Серед причин сімейної кризи є зміна моральних норм взаємовідносин статей, поширення дошлюбних зв’язків, зміна традиційних (сімейних) ролей чоловіка та жінки, утрата сім’єю своєї господарської
функції, занепад історичних українських традицій щодо формування та збереження сім’ї, непідготовленість молоді до шлюбу, підвищені вимоги до шлюбного партнера, алкоголізм і наркоманія та інші.
Домашнє завдання. Запишіть короткі відповіді на запитання в робочий зошит:- назвіть дві причини виникненя демографічної кризи;- які проблеми розвитку сучасної родини ви запамятали?- назвіть три причини сімейної кризи ( найбвльш вагомих на вашу думку)Дякую за роботу!
Урок 2 26.01.22 - 8-А 27.01.22 - 8-Б
Опрацюйте усно:
Тема уроку. Відповідальність батьків за народження та виховння дітей.
Мета уроку: розкрити зміст понять «відповідальність», «пошана», «послух», " виховання";
актуалізувати знання учнів про українські традиції пошани до
батьків, розвивати в учів уміння робити самоаналіз своїх вчинків по відношенню до батьків; виховувати повагу до старших як моральну необхідність.
Матеріал для опрацювання:
Народжуючись, дитина не несе перед батьками ніяких зобов`язань. Мама і тато все роблять за малюка. Але з віком і на нього лягає деяка відповідальність. З кожним прожитим роком список справ і дій з позначкою «повинен» стає все більше.
Листопад 2021
Тема" Церква і християнські орієнтири"
Урок 8 23.11.21 - 8-А 24.11.21 - 8-Б
Тема уроку. Закони Божі по відношенню до ближнього.
Мета уроку: розкрити
зміст понять «любов», «пошана»,
«послух»;
актуалізувати
знання учнів про українські традиції пошани до
батьків, розвивати в учнів вміння аналізувати
взаємозв’язок між
виконанням заповіді та майбутнім,
робити самоаналіз
своїх вчинків по відношенню до батьків;
виховувати повагу
до старших як моральну необхідність.
Матеріал для опрацювання:
Ця заповідь закликає нас до
послуху своїм батькам, до вшанування тих, хто виростив нас. Син, неслухняний в
батьківському домі, ніде не буде слухняним, поступливим - ні в суспільстві, ні
на роботі, ні в особистому житті. Слухняність батькам природний і священний обов'язок.
Порушенням заповіді є грубе відношення до батьків, докори, лихослів'я їх, помилковий сором за бідність, чи неосвіченість і простоту батьків, насмішки над ними, засудження їх перед іншими людьми, розповіді про їх помилки і недосконалість.
Порушенням заповіді є не тільки зневажливе ставлення до батьків, але й також відсутність піклування про них, особливо під час хвороб і старості. Неприпустимо доводити своїх батьків до роздратування та гніву. Порушує цю заповідь і той, хто самовільно залишає батьківську оселю без будь-якої на те необхідності. Найжахливішим проявом неповаги до батьків є «підняття рук», тобто бійка або нанесення тілесних ушкоджень найріднішим людям.
Домашнє завдання.
Скласти та записати 5 правил поваги до батьків.
Дякую за роботу!
Дистанційне навчання 2020-2021
Квітень - Травень 2021
Тема" Сучасна людина й духовна культура України"
Тема уроку.Молитва у слові. Християнська література та книгодрукування.
ознайомити учнів із зразками перших друкованих
книг;
донести думку про необхідність збереження
літературної
спадщини; виховувати культуру читання; формувати
бережливе ставлення до книги; розкрити велич слова
молитви
як такої; виховувати повагу до
релігійних почуттів представників різних конфесій світу.
Матеріал для опрацювання:
Сувої
папірусу були поширені, ще в I столітті після Р.Х., коли з'явилися стародавні
рукописи (кодекси). Поступово їх стали використовувати все частіше. Перша
письмова згадка про рукописи як різновид книг відноситься до кінця I століття,
коли ми знаходимо оцінку їх компактності. В язичницькому світі рукопис не
знайшов визнання і тільки з християнством був популяризирований і отримав
широке розповсюдження.
Святе Письмо — Біблія, звернена до кожної людини, є невичерпним джерелом духовності й
моралі.
Головною ознакою, яка відрізняє Святе Письмо від інших літературних творів
і надає йому сили та величезного авторитету, є богонатхненність. Під нею
розуміють надприродне осяяння, яке, не знищуючи особистості автора, підносить
викладання істин до досконалості, керує процесом написання, всіма етапами
роботи автора. Завдяки цьому Святе Письмо є не простим результатом думки
людини, а словом Самого Бога.
Біблія охоплює історію взаємовідносин Творця й людства, яка починається від
творіння світу й людини, її гріхопадіння і триває до сьогодення. У Святому
Письмі описані моральні вчинки осіб, громад, народів, які Бог допустив, щоб
зберегти людині можливість вибирати між добром і злом.
Євангеліє — головна частина Святого Письма
Нового Заповіту, головна частина всієї Біблії. З грецької мови «євангеліє»
означає «добра новина», «радісна звістка» «благовість».
Євангеліє складають чотири книги за авторством євангелістів-апостолів (апостол у перекладі з грецької — посланник): Матвія, Марка, Луки та Іоанна. В них розповідається про пришестя на землю Сина Божого — Іісуса Христа, про Його життя на землі, про Його дивовижні діяння та моральне вчення, про Його хресну смерть, Воскресіння та вознесіння до неба.
Розрізняють молитву, яка здійснюється без слів та інших зовнішніх знаків - одним розумом і серцем (молитва внутрішня духовна, сердечна), та молитву, яка вимовляється словами і супроводжується різними знаками благоговіння (молитва зовнішня).Тема уроку. Дзвони. Дзвонове мистецтво.
Молитва
у фарбі. Іконопис.
Візантійська та давньоруська школи іконопису. Сучасний іконопис.
Мета уроку: формувати уявлення учнів про дзвонове мистецтво;
ознайомити учнів з історією та видами церковного
дзвону;
сформувати уявлення про особливості візантійської
та давньоруської шкіл іконопису; розкрити значення
іконопису для розвитку духовної релігійної культури; формувати ціннісні
орієнтири у світі дзвонового мистецтва і іконопису відносно світосприйняття
учня; виховувати культуру сприйняття дзвонного мистецтва й мистецтва іконопису
Матеріал для опрацювання:
Перша поява дзвонів відноситься до глибокої
давнини. У стародавні часи
дзвони були зовсім невеликих розмірів і їх клепали з листового заліза, а потім
з листової міді та бронзи.
Коли
дзвони почали вживатися у християнському богослужінні, достеменно невідомо. Перше застосування дзвонів у
християнському богослужінні церковний переказ відносить до свт. Павлина,
єпископа Ноланского (353-431). Як свідчить легенда, у ві сні єпископ бачив
янгола з дзвіночками, який видавав чудесні звуки. Польові квіти дзвіночки,
підказали свт. Павлину форму дзвонів, які і були вжиті при богослужінні.
Іконопис - особливий вид мистецтва, який неможливо звести до простого живопису. Слово «ікона» - грецьке, перекладається як «образ», зображення.
Ікона відрізняється від картини, тому що її завдання - відкрити внутрішній світ душі святої людини, й повідомити про Христа, що перебував на землі. Ікона - це вікно в духовний світ. Вона може зберігати деякі портретні риси, але обличчя на іконі - це образ, особистість, перевтілена в світлі вічності.
Початок руському іконопису було покладено після
Хрещення Русі. Спочатку найдавніші руські кам'яні храми Києва та інших міст, а
також їх розписи та ікони, створювалися візантійськими майстрами. Проте, вже в
XI столітті існувала власна іконописна школа в Києво-Печерському монастирі, що
дала перших відомих іконописців - преподобних Аліпія і Григорія.
Домашнє завдання.
Одним реченням дайте відповідь на кожне запитання:
- Що запам'яталося вам з опрацьованого матеріалу?
- Чим саме вас вразив запам'ятований матеріал?
Тема уроку. Молитва у музиці. Церковні піснеспіви.
Духовна і світська музика.
Народні піснеспіви християнського змісту:
колядки, щедрівки, псалми
Мета
уроку: формувати уявлення про особливості музики
різних жанрів; розвивати навички естетичної оцінки різних музичних творів;
виховувати культуру сприйняття різних жанрів духовної музики; розкрити значення
музики в духовному житті людини; ознайомити з взірцями церковної музики;
формувати ціннісні орієнтири у світі музики відносно свого світосприйняття;
виховувати естетичне почуття засобами духовної музики.
Матеріал для опрацювання:
Церковний піснеспів заспокоює, концентрує увагу людини на своєму
внутрішньому світі, приносить мир в почуття і емоції. Мелодія та слово
відповідають основам світогляду: окрім краси, церковний піснеспів доносить ще й
істину. Людина, яка співає в хорі, не просто механічно відтворює мелодію,
виконує пісню – вона також вчиться гармонійному співіснуванню з іншими людьми.
Адже в хорі один голос сам по собі не має великої цінності. Тільки відчувши гармонію,
маючи навичку слухати і чути, кожний виконавець створить співзвуччя, яке
передасть глибину твору і стане тією музичною атмосферою, в якій проходить
церковна служба.
Колядки і щедрівки –
улюблені пісні до свята Різдва та Нового року.
Ці твори відображують
красу, радість і любов до улюблених християнських свят: не тільки в нашій
країна, а й по світу.
Різдвяна радість не має
меж і перешкод, і цьому сприяє музика. Отже, народні піснеспіви християнського
змісту об’єднують людей і усувають кордони, роблять їх справжніми дітьми одного
Отця.
Домашнє завдання.
Одним реченням дайте відповідь на кожне запитання:
- Чим вразили вас прослухані музичні твори?
- Які почуття та емоції ви відчували?
Тема уроку. Молитва у камені. Церковна архітектура.
Найвідоміші церкви в Україні.
формувати культуру сприйняття краси і величі,
усвідомлення важливості збереження краси споруд; формувати в учнів розуміння стиля в християнській
архітектурі; заохотити до
відчуття і розуміння архітектурної
ідеї: тлумачення значення кольору, форм і образів в архітектурному ансамблі;
виховати бережливе ставлення до архітектурних пам’яток та святинь нашої
держави.
Матеріал для опрацювання:
Храми будували на київській землі радісні,
барвисті, яскраві. Перші київські кам’яні собори – Десятинний та Софіївський
були розписані розкішними фресками навіть ззовні. Згодом всі храми ставилися на
підвищеннях, на горах, де було найбільш простору і сонця, й здавалося – ближче
до неба.
Храмове
будівництво Київської Русі складається з трьох періодів:
1.
Кінець
Х – початок ХІ століття – побудовано Софіївський собор у Києві та Спасо-Преображенський собор у Чернігові.
2.
Друга
половина ХІ - початок ХІІ століття - велося активне будівництво церков у Києві:
Успенського собору Печерського монастиря, Троїцької надбрамної церкви,
Михайлівського собору Видубицького монастиря, церкві Спаса на Берестові.
3.
ХІІ
– початок ХІІІ століття – позначений рядом стилістичних напрямків у храмовому
будівництві. Параметри храмів зменшуються, що пояснюється обмеженими
економічними можливостями феодальних володінь. У ХІІ столітті знесилені
феодальними міжусобицями давньоруські князівства не змогли відбити
татаро-монгольську навалу, що на тривалий час затримала їх економічний і
культурний розвиток.
4.
У
ХІV – першій половині ХVII столітті на розорених землях
український народ відстоював свою незалежність. Починають зводитися
монастирі-фортеці. Функціями захисту від ворога наділяються також храми, які
будуються за межами укріплень. Наприклад, Покровська церква у селі Сурківці.
5.
Економічне
піднесення та успіхи сприяє і розвитку будівництва. В Україні створюється
напрямок українського бароко. Церква Всіх Святих Києво-Печерської лаври,
Покровський собор у Харкові, Воскресенська церква у Сумах.
6.
Архітектура
мурованих церков ХVII-ХVIII століть наслідувала традиції народного дерев’яного будівництва, і
було це явищем досить поширеним, оскільки базувалося воно на більш глибинному
корінні народних традицій.
7.
Доба
архітектури класицизму в храмовому будівництві, що охоплює період з кінця ХVIII до ХІХ століття, позначається
професіоналізмом. Створення багатьох храмових споруд цього періоду пов’язано з
іменами професійних архітекторів, таких зодчих, як С.Ковнір,
І.Григорович-Барський, Й.Г.Шедель, В.Растреллі. Характерним для споруд цього
періоду є простота вирішення і
стриманість декоративного оформлення.
8.
Модерн
– напрямок, яких характеризується стилістичною строкатістю. Період – ХІХ-ХХ
століття. У цей час зведені Володимирский собор у Києві,Троїцька церква у
Сумах.
9.
Революційні
потрясіння ХХ століття, а потім руйнівний наступ тоталітарного режиму на
надбання національної культури перервала розвиток традицій храмового будівництва
в Україні (зображення зруйнованих святинь).
10.
У
нинішніх умовах духовного відродження в Україні в небачених масштабах ведеться
спорудження нових храмів, відбудовуються зруйновані святині.
Словникова робота ( усно)
Храм або церква (назва храму у
побутовій мові, що походить від грецького слова «кіріакон» - «дім
Господній)- це узагальнене слово, яке
означає приміщення, де збираються віруючі. /зображення/
Собор – такий храм, де богослужіння
здійснюється духовенством на чолі з єпископом, найчастіше – це головний і
найбільший храм міста /зображення/
Каплиця – невелика храмова будівля без приміщення для вівтаря. /зображення.
Тема уроку. Заповідь Х. «Не бажай нічого, що належить ближньому твоєму…». Про нечистоту помислів і боротьбу з ними. Заздрість.
Мета уроку: навчити учнів пояснювати зміст понять «заздрість», «нечисті помисли»; формувати вміння наводити приклади згубності заздрісних бажань; розвивати учнях здібність володіння своїми емоціями та бажаннями; сприяти розвитку оцінки своїх внутрішніх мотивів; виховувати в учнів здібність радіти успіхам ближніх.
Матеріал для опрацювання:
Дуже важко контролювати свої
думки. Саме про контроль над своїми думками й бажаннями нам говорить десята
заповідь. Звучить вона так: "Не пожадай жінки твого ближнього. Не зазіхай
на дім твого ближнього, ні на поле його, ні на раба, ні на рабиню його, ні на
вола, ні на осла його, ні на будь-що, що належить до твого ближнього".
Дуже часто цю заповідь розуміють в найкоротшій формі: "Не заздри".
Десята заповідь не просто забороняє робити щось
недобре і неправильне по відношенню до інших, до людей, що оточують нас, але й
пропонує звернути увагу на внутрішній стан душі людини: на бажання і думки,
тобто обмежує зло в людському серці, торкається внутрішнього світу, і
затверджує на міцній основі наші добрі відносини з ближніми.
Заздрість в людському житті може
бути різною. Заздрість може мати сумний вираз і виявлятися, як скорбота про
успіхи ближнього, досада про чуже благополуччя, стан у суспільстві. А може мати
й радісне забарвлення, як задоволення від нещасть і невдач іншої людини.
Кому шкодить
заздрість?
Заздрість, перш, ніж мати шкідливий
вплив на інших, шкодить тому, ким вона володіє. Заздрісна людина дуже часто
страждає не стільки від того, що нещаслива, а від того, що бачить щасливими
інших. Матеріальний достаток, становище в суспільстві, якими володіють інші,
робляться предметом мук і страждань для заздрісної людини, але не тільки
зовнішні переваги, але, навіть, і природжені дарування: розум, краса, етичні
якості обурюють заздрісника. І тому він готовий ворогувати проти всіх, хто
багатший, розумніший, добріший, успішніший, більш поважний і коханий.
Саме заздрість, за біблійним
оповіданням, принесла гріх в цей світ, коли змій позаздрив щастю перших людей і
доклав зусиль, щоб навернути їх з шляху
істинного.
Заздрість стала причиною першого
вбивства на землі, її зустрічаємо вже в житті першої сім'ї. Каїн позаздрив
своєму братові Авелю, і заздрість вибухнула найстрашнішим чином –
братовбивством.
Діти старозавітного праотця
Іакова із заздрості за особливу любов отця до молодшого брата, хотіли спочатку
вбити його, а потім продали свого брата в рабство.
Цар Саул із заздрості
неодноразово робив замах на вбивство особливо поважного в народі покірливого і
доблесного Давида.
Цар ізраїльський Ахав зробився хворим, не їв, поки, не погубивши господаря виноградника Навуфея і не оволодівши його надбанням, не задовольнив своє заздрісне серце.
Вадим
Крищенко
Не бажай
Коли серця теплом зігріті –
Стає побільше доброти.
Ти ж не один у цьому світі,
А є ще сестри і брати.
Проб’ється істина у слові –
Збагнуть її уже пора.
Усім нам хочеться любові,
Усім нам хочеться добра.
Не відбирай здобутку ближнього
І не бажай його майна.
Хай чорне зло в пориві хижому
Не б’є, як блискавка страшна.
Нехай веде нас днями й тижнями
Відлуння Божої сурми.
Ні, не бажай ти лиха ближньому,
Бо всі ми звемося людьми.
Горнімось до земної вроди,
Бо заздрість дика і сліпа.
Хай нами лють не верховодить,
Неправда зла не підсипа.
Добродію, схились до мене.
Порадником для мене стань –
І буде світ благословенним
Од світла щирих поривань.
Домашнє
завдання .
Заповніть таблицю
№ заповіді |
Зміст заповіді |
Види її порушень |
Справи по виконанню заповіді |
Х |
|
|
|
Тема" Декалог"
Урок 2 19.01.21 - 8-А
20.01.21 - 8-Б
Тема. Заповідь II. «Не роби собі ідола… Сучасне ідолопоклонство: культ тіла, грошей,
алкоголю, наркотиків, розваг. Забобони і марновірство.
Мета
уроку: навчити учнів пояснювати зміст понять «ідол»,
«ідолопоклонство», «поклоніння», «ідеал»; показати різницю між ідеалом та
ідолом; формувати навички визначення сучасного ідолопоклонства серед молоді;
розвивати вміння прогнозувати наслідки служіння
ідеалам та ідолам; виховувати
в учнів повагу до християнських ідеалів.
Матеріал для опрацювання:Друга заповідь Декалогу: «Не сотвори собі кумирів і всякої подоби того, що на небі вгорі, на землі внизу, і в водах, під землею; не поклоняйсь і не служи їм».
Немає нічого більш небезпечного, ніж фальшиве шанування, бо тоді фальшивим, несправжнім стає все життя людини, і вона поклоняється ідолам, а не прагне до ідеалів, визнає примарне вищим за духовне, небесне. Серцем прив’язується до земних скарбів, ігноруючи скарби небесні. Поклоняється тим, хто має багато тлінного, відвертаючись від тих, хто багатий духовно. Підносячи тих, хто має силу на Землі, впадає в гординю і забуває про Бога, який Всемогутній усюди й в усьому. Але той, хто робить тлінне своїм «богом», перетворює на тлінне своє життя…
Сучасні ідоли:
гроші, алкоголь, кар\єра, актори та співаки, тілесна краса, розваги, наркотики.
Можна вважати, що друга заповідь пропонує, щоб ніщо не стало між людиною та Всевишнім. Цією заповіддю в буквальному розумінні забороняється виготовлення ідолів для шанування, або створення кумирів, а також вшанування подібності або зображення того, що ми бачимо на небі (сонця, місяця, зірок) і що знаходиться на землі (тварин, людей) або знаходиться у водах (риб). Ця заповідь забороняє таке поклоніння, тому що в людини, яка шукає для себе ідолів, плутаються етичні норми, за якими слідує неправильна орієнтація думок і вчинків, бо думки і вчинки будують саме життя.
Для
сучасної людини буквальне поклоніння ідолам не має сенсу і навіть виглядає
смішно. Проте, якщо не буква, то дух цієї заповіді порушується багатьма й
сьогодні. Сучасними кумирами людини стали гроші і необмежене прагнення до їх
примноження, до придбання багатства, У
Святому Письмі чітко вказано: «Зажерливість
- є ідолопоклонство» (Кол.3,5) Для користолюбної людини гроші замінюють поняття честі, совісті,
порядності. А засоби до здобичі грошей стають всі припустимі. Кримінальні звіти
рябіють розкраданнями цінностей, квартирними крадіжками, угонами автомобілів,
аферами, до вжитку увійшло слово кіллер, а вулиці міста з настанням темряви
вимирають. Адже внутрішнім мотивом більшості злочинів є ненаситне прагнення до
збагачення.
Сучасними кумирами є
фізичні задоволення, такі як обжерливість і служіння своїм статевим інстинктам.
Обжерливість, це - надмірні ласощі, об’ядіння і пияцтво. Про таких людей, які
найвище за все ставлять тілесні задоволення від їжі та пияцтва ап. Павло
говорить: "Їх Бог - чрево". Людина, що живе за законом своїх бажань
прагне робити те, що їй бажається, те, що приносить їй задоволення: смачно
поїсти й випити, дістати грошей, мати різні любовні стосунки, причому чим
більше, тим краще. Всі ці бажання, що не стримуються нічим, не підлягають
загальній меті духовної досконалості гіперболізуються, стають поштовхом для
поведінки, перетворюються на пристрасті. Коло інтересів може звузитись до
задоволення головної пристрасті або пристрастей: пити, розпусничати, копити
гроші будь-якою ціною. Жорстокими кумирами у наш час є такі пристрасті, як
наркоманія, алкоголізм, куріння, азартні ігри. А якщо в результаті алкоголізму
і наркоманії, або захоплення азартними іграми без коштів для існування
залишаться близькі люди, що скажуть вони про того, хто заподіяв їм таке лихо?
Чи зможуть зрозуміти й пробачити?
Порушенням ІІ заповіді є також гордість і пихатість. Горда й пихата людина надмірно високої думки про свої достоїнства – розум, красу, багатство. Гордий шанує самого себе. Свої поняття і бажання ставить вище за все. З презирством і насмішкою відноситься він до думок і рад інших людей і не відмовиться від своїх поглядів, якими б вони помилковими не були. Гордий і пихатий з самого себе, як для себе, так і для інших робить ідола. Отже, багато внутрішніх недоліків може переродитися та стати для людини справжнім лихом
.
Заповніть таблицю
№ заповіді |
Зміст заповіді |
Види її порушень |
Справи по виконанню заповіді |
ІІ |
|
|
|
- Урок 1 11. 01. 21 8-А 13.01.21 8-Б
- Тема. Поняття
заповіді. Заповідь І. «Я – Господь Бог твій. Хай не буде в тебе інших богів перед лицем Моїм». Богопізнання.
Поняття «інших богів». Гріхи проти заповіді.
Матеріал для опрацювання:
Кожна держава, народ мають свої закони. За час свого існування людство створило їх безліч. З часом закони вдосконалюються, змінюються, зникають. Божі закони незмінні. Ці Божі настанови саме й записані в Біблії, зокрема стисло викладені в 10 заповідях, які мають назву Декалог (від грец. Дека – десять). Саме вони пояснюють людям, що таке зло і добро, вчать робити добро, а не зло.
Заповіді були написані Богом на двох кам’яних плитах, які називаються скрижалі.
Робота зі словником
Учні в зошиті записують визначення до понять:
закон – правило, встановлене
владою, яке має найвищу юридичну силу і обов’язкове до виконання усім
громадянам;
заповідь – настанова морального
характеру, що дана людям від Бога;
декалог – десять Божих заповідей;
скрижалі –кам’яні плити на яких вирізьблено десять Заповідей.
Заповіді – це основні правила поведінки людини стосовно Бога та інших людей.
Так – 4 для побудови стосунків з Богом і 6 для стосунків між людьми. Таким розподілом підкреслюється турбота Творця про людей, про їх життя.
Богопізнання – спроба оволодіння всією доступною сукупністю знань
про Бога.
Проте християни вважають, що
Богопізнання – це, в першу чергу, прийняття Бога людиною в своє серце і життя.
Ця заповідь
указує людині на джерело всіх благ і мету вчинків людини, дає напрям розумовій і вольовій діяльності
людини і закладає фундамент її життя. Вона говорить: зроби Бога першим у своєму
житті. Для виконання цього християни починали дізнаватися про те, що відомо
взагалі про Всевишнього людству: про Божественну любов, про майбутні долі світу
й людини. І питання ці для християн не чужі і не нудні, а життєві, оскільки від
їх розв’язку залежить самий сенс, призначення, благополуччя їх життя. Для виконання першої заповіді наші пращури
вважали необхідним: читати й вивчати Святе Письмо; знайомитися з творами
духовних осіб, бо відкидати їх досягнення все одно, що дитині відкидати досвід
і мудрість старшого покоління; вивчати природу й історію роду людського, які
представляють нам дії Творця у світі.
Порушенням цієї заповіді завжди вважались: зневіра, відчай, протест, захоплення окультними течіями, марновірства, нехтування Божими настановами і таке інше.
Заповніть таблицю
№ заповіді |
Зміст заповіді |
Види її порушень |
Справи по виконанню заповіді |
І |
|
|
|
Домашнє завдання
Вивчити напам'ять першу заповідь.
Дякую за роботу!
- Листопад 2020
Матеріал для опрацювання:
1. Дайте відповіді на запитання (за кожну правильну відповідь по 0,5 бала)
2. Заповніть таблиці (за кожну правильно заповнену таблицю по 1балу)
Мої ближні |
У чому виявляється моя турбота
про них? |
батьки |
|
інші члени родини |
|
однокласники |
|
Хто турбується про мене? |
як саме? |
|
|
|
|
|
|
2. Виберіть правильні відповіді (за кожну правильну відповідь по 0, 5 бала)
1. За
словами притчі " Про дім на піску і на камені", хто слухає Боже слово і виконує його, подібний до
а)
чоловіка розумного;
б)
апостолів;
в)
чоловіка необачного .
2. Чому
буря і злива не зруйнувала будинок на камені?
а)
бо вона його оминула;
б)
бо він був збудований на камені.
3. Що
сталося із будинком на піску?
а)
буря зруйнувала частково;
б)
злива підмочила низ будинку;
в)
... він упав. І велика була та руїна його!
4. Що
уподібнюється під каменем, ґрунтовним фундаментом ? (2 правильні відповіді)
а)
матеріальне забезпечення людини;
б)
сам Ісус Христос й ті істини, котрі Він проповідував;
в)християнська
віра та мораль.
6. Який
будинок у своєму житті будуєте або плануєте будувати ви.
а)
дім на піску;
б)
дім на камені.
3. Знайдіть відповідності між текстом і героями притчі " Про милосердного самарянина"(за правильно виконане завдання 2 бала)
Багатство
важливіше, ніж дотримування Закону
Самарянин
Краще займатися ділом і не попадати
в неприємні ситуації
Священик і левит
Нехай мені заплатять за
послуги
Розбійники
Кожна людина заслуговує моєї турботи Хазяїн готелю
4. Визначити що можуть означати образи, які надані в притчі " Про пшеницю та кукіль" заповнити таблицю(за правильно виконане завдання 2 бала).
Сіяч доброго зерна
|
|
Поле |
|
Добре зерно (пшениця) |
|
Плевели (кукіль)
|
|
Ворог, що посіяв кукіль
|
|
Жнива .
|
|
Женці |
|
Матеріал для опрацювання:
1. Проитайте текст притчі
Один чоловік був багатий, одягався в порфіру і
вісон і щодня розкішно бенкетував. Був також один убогий, на ім’я Лазар, що
лежав біля воріт його весь в струпах і бажав насититися крихтами зі столу
багача, і пси, приходячи, лизали струпи його. Прийшов час вмерти вбогому і
віднесений був Ангелами на лоно Авраамове. Помер же і багатий, і поховали його.
І в пеклі, будучи в муках, він підняв очі свої, побачив здалеку Авраама і
лазаря на лоні його і, голосно закричавши, сказав: отче Аврааме! змилосердься
наді мною і пошли Лазаря, хай умочить кінець пальця свого у воду та прохолодить
язик мій, бо я мучусь у полум’ї цьому. Але Авраам сказав: чадо! згадай, що ти
одержав уже добре твоє в житті твоєму, а Лазар – зле; отже, тепер він тут
утішається, а ти страждаєш. І до всього того, між нами велика безодня, так що
ті, які хочуть перейти звідси до вас, не можуть, так само звідти до нас не
переходять. Тоді він сказав: так благаю тебе, отче, пошли його в дім батька
мого, бо в мене п’ять братів; хай засвідчить їм, щоб і вони не прийшли в це
місце муки. Авраам сказав йому: у них є Мойсей і пророки; хай слухають їх. Він
же сказав: ні, отче Аврааме! але коли хто з мертвих прийде до них, покаються.
Тоді Авраам сказав йому: якщо Мойсея і пророків не слухають, то хоч би хто з
мертвих воскрес, не повірять. (Лк. 16, 19-31).
2. Дайте відповіді на запитання:
- За
що був засуджений на муки багатій?
- Чому
був нагороджений бідний Лазар?
- Як повівся багатій у
пеклі?
- Як змінюється душа
людини, що перенесла страждання?
- Який
вид спокою потребує більших затрат енергії, ніж діяльність?
3. Перегляньте відео:
4. Самостійна робота в зошиті
Заповніть пропуски:
І. Будь-яка людина в житті «несе
свій хрест» — тобто
_____________________________________________________________
2. Бідність також може бути
випробуванням, її треба переживати___________________________________________________
3.
Притча вчить нас терпляче
переносити особисті
_____________________________________________________________
4. Тільки
після власних страждань багатій почав
_____________________________________________________________
Д.З. Знайти прислів’я про терпіння.
- Тема" Сучасна людина й духовна культура України
Урок №10 ( за 25.05.20/ 27.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Екскурсії по святих місцях рідного краю.
Матеріал для опрацювання
Подорож третя:
Село Святогорівка
Святе джерело у селі Золотий Колодязь
Дайте відповіді на запитання:
Домашнє завдання:
Дякую за роботу!
Урок №9 ( за 18.05.20/ 20.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Екскурсії по святих місцях рідного краю.
Матеріал для опрацювання
Подорож друга:
"Святогірська Свято - Успенська Лавра"
Перегляньте відео
Дайте відповіді на запитання:
- Що в цих відео вас найбільше вразило?
- Що було цікавим?
- Про що ви хотіли би розказати іншим?
Домашнє завдання:
Розказати батькам та іншим рідним про святі місця рідного краю.
Дякую за роботу!
Урок №8 ( за 13.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Екскурсії по святих місцях рідного краю.
"Свято- Успенський Ніколо-Василівський монастир"
Дайте відповіді на запитання:
Домашнє завдання:
Урок №7 ( за 04.05.20/ 06.05.20)
Тема. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Матеріал для опрацювання
Дайте відповіді на запитання:
Блок І.
Блок ІІ.
Дякую за роботу?
Урок № 6 ( за 27.04.20/ 29.04.20)
Тема. Молитва у слові. Християнська література та книгодрукування
Матеріал для опрацювання
переписувачів були обмежені. Для того, щоб вирішити цю проблему, в
окремих монастирях стали вирізати з дерева рельєфні тексти і ікони в
Розрізняють молитву, яка здійснюється без слів та інших зовнішніх знаків - одним розумом і серцем (молитва внутрішня духовна, сердечна), та молитву, яка вимовляється словами і супроводжується різними знаками благоговіння (молитва зовнішня). Молитва в ісламі
Сучасні євреї моляться приблизно у ці ж години, з покритою головою. Молитва в індуїзмі і буддизмі


У Урок № 5 ( за 22.04.20)
Тема. Молитва у фарбі. Іконопис. Візантійська та давньоруська школи іконопису. Сучасний іконопис.
Ікона відрізняється від картини, тому що її завдання - відкрити внутрішній світ душі святої людини, й повідомити про Христа, що перебував на землі. Картина може показувати боротьбу добра і зла в людині. Ікона показує, якою стане людина, якщо переможе в цій боротьбі, якою вона має бути. Ікона - це вікно в духовний світ. Вона може зберігати деякі портретні риси, але обличчя на іконі - це образ, особистість, перевтілена в світлі вічності.
Дякую за роботу!
Урок № 4 ( за 13.04/15.04.20)
Тема. Дзвони. Дзвонове мистецтво.
Матеріал для опрацюванняПерша поява дзвонів відноситься до глибокої давнини. Виготовляти дзвони і користуватися ними почали ще єгиптяни, євреї, римляни. На Сході дзвони були відомі в Китаї та Японії. У стародавні часи дзвони були зовсім невеликих розмірів і їх клепали з листового заліза, а потім з листової міді та бронзи.
Коли дзвони почали вживатися у християнському богослужінні, достеменно невідомо. Під час гонінь на християн про вживання дзвонів не могло бути й мови, так як перші християни збиралися на молитву таємно від влади. Їх скликали на богослужіння особливі люди, які називалися народозбирателями. Перше застосування дзвонів у християнському богослужінні церковний переказ відносить до свт. Павлина, єпископа Ноланского (353-431). Як свідчить легенда, у ві сні єпископ бачив янгола з дзвіночками, який видавав чудесні звуки. Польові квіти дзвіночки, підказали свт. Павлину форму дзвонів, які і були вжиті при богослужінні.
В сучасному світі йде відновлення старих та будівництво нових храмів, створюються парафії та монастирі. Відкрилося багато реставраційних майстерень та іконописних шкіл.
Дати відповіді на запитання:
Урок 1 (за 16/18.03. 2020.)
Тема. Заповідь Х. «Не бажай нічого, що належить
Прояви
заздрості
|
Приклади
|
Скорбота про успіхи ближнього
|
Друг отримує кращі оцінки…
|
№ заповіді
|
Зміст заповіді
|
Види її порушень
|
Справи по виконанню заповіді
|
Х
|
Урок 2( за 23.03/25.03.2020)
Тема: Молитва у камені. Церковна архітектура.
Коментарі
Дописати коментар