Християнська етика 6-і класи
Дистанційне навчання 2021-2022 н.р.
Березень - Квітень 2022
Дорогі діти!
Домашні завдання виконуйте в робочих зошитах, фотографуйте та присилайте на вайбер або електронну пошту.
0502848884
tanyapeduk@i.ua
Тема: " Святкові традиції християнської родини. Ч.2.
Урок № 8
26.05.22
Тема уроку. Святі місця рідної землі.
Мета уроку. Діти, опрацювавши матеріал ви зможете познайомитися зі святими місцями рідної землі; опануєте навички розвитку пам'яті, уваги.
Мета уроку. Діти, опрацювавши матеріал ви зможете познайомитися зі святими місцями рідної землі; опануєте навички розвитку пам'яті, уваги.
Матеріал для опрацювання:
Урок № 7
19.05.22
Тема уроку. Узагальнюючий урок з теми № 4. Тести.
Мета уроку. Діти, опрацювавши матеріал ви зможете узагальнити свої знання з вивченої теми; опануєте навички розвитку пам'яті, уваги.
Мета уроку. Діти, опрацювавши матеріал ви зможете узагальнити свої знання з вивченої теми; опануєте навички розвитку пам'яті, уваги.
Матеріал для опрацювання:
Відповіді пишіть в робочих зошитах, фотографуйте та присилайте на вайбер або електронну пошту.
0502848884
tanyapeduk@i.ua
Урок № 6
12.05.22
Тема уроку. Жити по християнськи - жити з любов'ю.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете пригадати принципи життя християн, їх духовні закон любові до ближнього.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете пригадати принципи життя християн, їх духовні закон любові до ближнього.
Матеріал для ознайомлення:
Домашнє завдання:
Урок № 5
05.05.22
Тема уроку. Сучасне християнське мистецтво. Медіа- засоби.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про сучасні медіа - засоби, що допомагають духовному розвитку людини ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про сучасні медіа - засоби, що допомагають духовному розвитку людини ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
Урок № 4
28.04.22
Тема уроку. Сучасне християнське мистецтво. Кіно, театр
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про сучасне християнське мистецтво, а саме: кіно та театр ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про сучасне християнське мистецтво, а саме: кіно та театр ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
Дякую за роботу!
21.04.22
Тема уроку. "Свята Трійця. ( Зелені свята) та свята на честь пресвятої Богородиці".
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про православні свята та традиції їх святкування ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про православні свята та традиції їх святкування ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
Свята Трійця – одне із дванадцяти головних православних церковних свят. Воно прославляє Пресвяту Трійцю – Бога Отця, Бога Сина і Бога Духа Святого. Звідси і назва свята.
У народі день Трійці також ще називають Зеленими святами або П’ятидесятницею. Кожного року дата Трійці припадає на інший день.
До переліку Богородичних свят у Православній церкві входять:
Назва свята | Зображення | Дата святкування | Статус свята |
---|---|---|---|
Різдво Пресвятої Богородиці | 8 вересня | дванадесяте | |
День пам'яті святих Йоакима та Анни, батьків Богородиці | 9 вересня | мале | |
Введення в Храм Пресвятої Діви Марії | 21 листопада | дванадесяте | |
Зачаття праведною Анною Пресвятої Богородиці | 9 грудня | мале | |
Собор Пресвятої Богородиці | 26 грудня | мале | |
Благовіщення Пресвятої Богородиці | 25 березня | дванадесяте | |
Субота Акафіста | 5-а субота Великого посту | ||
День освячення храму Пресвятої Богородиці біля Живоносного Джерела в Константинополі | п'ятниця Світлої седмиці | ||
Покладання ризи Пресвятої Богородиці у Влахерні | 2 липня | мале | |
Успіння праведної Анни | 25 липня | мале | |
Успіння Пресвятої Богородиці | 15 серпня | дванадесяте | |
Покладання поясу Пресвятої Богородиці в Халкопратії | 31 серпня |
Урок № 2
14.04.22
Тема уроку. "Потреби людини і основні події церковного року, що пов'язані з християнськими святами. Храмове свято".
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про православні свята та традиції їх святкування ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про православні свята та традиції їх святкування ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
Дякую за роботу!
Урок № 1
07.04.22
Тема уроку. "Пам'ятай день святий святкувати".
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про православні свята та традиції їх святкування ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про православні свята та традиції їх святкування ; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
Тема: " Святкові традиції християнської родини. Ч.1.
Урок № 9
31.03.22
Тема уроку. Узагальнюючий урок з теми № 3. Відповіді на запитання
Мета уроку: узагальнити рівень знань учнів з опрацьованої теми; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: узагальнити рівень знань учнів з опрацьованої теми; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
Відповіді пишіть в робочих зошитах, фотографуйте та присилайте на вайбер або електронну пошту.
0502848884
tanyapeduk@i.ua
Урок № 8
24.03.22
Тема уроку. Церковні дзвони і дзвонове мистецтво.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про дзвони та дзвонове мистецтво; розвивати в собі навички розрізняти ці види мистецтва; виховувати в собі культуру сприйняття різних видів мистецтва; розкрити значення духовної та світської музики в житті людини; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про дзвони та дзвонове мистецтво; розвивати в собі навички розрізняти ці види мистецтва; виховувати в собі культуру сприйняття різних видів мистецтва; розкрити значення духовної та світської музики в житті людини; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
Перша поява дзвонів відноситься до глибокої давнини. У стародавні часи дзвони були зовсім невеликих розмірів і їх клепали з листового заліза, а потім з листової міді та бронзи.
Коли дзвони почали вживатися у християнському богослужінні, достеменно невідомо. Перше застосування дзвонів у християнському богослужінні церковний переказ відносить до свт. Павлина, єпископа Ноланского (353-431). Як свідчить легенда, у ві сні єпископ бачив янгола з дзвіночками, який видавав чудесні звуки. Польові квіти дзвіночки, підказали свт. Павлину форму дзвонів, які і були вжиті при богослужінні.
Виділяють такі види православного дзвону: благовіст, передзвін, тридзвін та перебір. Благовіст являє собою мірні удари в басовий дзвін і повідомляє благу звістку про початок богослужіння.
Тридзвоном прийнято називати фактично будь-який святковий дзвін. Він покликаний виразити християнську радість і виконується в найбільш урочисті моменти служби у храмі.
Перебір – повільний дзвін по черзі в усі дзвони по одному удару, починаючи з найменшого та закінчуючи найбільшим. Перебір також називають похоронним дзвоном. Він виражає смуток і скорботу за покійним.
Православний дзвін передає спокій і радість, глибоку скорботу й торжество духовного змісту служби в храмі.
Дзвони дзвіниці православної церкви з деякою часткою умовності можна розділити на 3 групи: великі, середні й малі.
Великі дзвони ще називають благовістниками, оскільки основний здійснюваний ними дзвін іменується благовістом.
Середні дзвони називають також підзвонними. Вони не мають специфічної функції й слугують винятково для прикрашення дзвону.
Малі, або інакше зазвонні, дзвони мають найвищий тон звучання в підборі дзвіниці.
Дякую за роботу!
Урок № 7
17.03.22
Тема уроку. Духовна та світська музика.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про духовну та світську музику; розвивати в собі навички розрізняти ці види мистецтва; виховувати в собі культуру сприйняття різних видів мистецтва; розкрити значення духовної та світської музики в житті людини; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про духовну та світську музику; розвивати в собі навички розрізняти ці види мистецтва; виховувати в собі культуру сприйняття різних видів мистецтва; розкрити значення духовної та світської музики в житті людини; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
Урок № 6
17.02.22
Тема уроку. Свято як сакральна форма життя. Християнські свята
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про розвиток християнських свят; розвивати в собі навички розрізняти свята; виховувати в собі культуру сприйняття різних видів мистецтва; розкрити значення християнськогосвята житті людини; ознайомитися з історією виникнення християнських свят; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: опрацювавши матеріал ви зможете формувати уявлення про розвиток християнських свят; розвивати в собі навички розрізняти свята; виховувати в собі культуру сприйняття різних видів мистецтва; розкрити значення християнськогосвята житті людини; ознайомитися з історією виникнення християнських свят; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Матеріал для ознайомлення:
1. Опрацюйте усно.
Домашнє завдання.
Урок № 5
10.02.22
Тема уроку. Церковна архітектура
Мета уроку: формувати уявлення про розвиток церковної ар
хітектури як виду сучасного мистецтва; розвивати навички естетичної оцінки різних архітектурних споруд; виховувати культуру сприйняття різних видів мистецтва; розкрити значення архітектури в духовному житті людини; ознайомити з взірцями церковної архітектури; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Мета уроку: формувати уявлення про розвиток церковної ар
хітектури як виду сучасного мистецтва; розвивати навички естетичної оцінки різних архітектурних споруд; виховувати культуру сприйняття різних видів мистецтва; розкрити значення архітектури в духовному житті людини; ознайомити з взірцями церковної архітектури; формувати ціннісні орієнтири у світі мистецтва відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовного мистецтва.
Діти, запрошую вас на урок в zoom
Тема: Конференция Zoom Тетяна Педик Время: 10 февр. 2022 09:00 AM Киев Подключиться к конференции Zoom https://us05web.zoom.us/j/7136194760?pwd=ay9yd0tLbWdpNXdoemlFemlMZlprdz09 Идентификатор конференции: 713 619 4760 Код доступа: 0ZmSK1
Для тих хто не зміг до нас приєднатися
Матеріал для ознайомлення:
1. Опрацюйте усно.
Домашнє завдання.
Записати в зошит назви трьох відомих храмів України, що вам запам`яталися.
Урок № 4
03.02.22
Тема уроку. Музика і молитва, церковний піснеспів
Мета уроку: формувати уявлення про розвиток церковного хорового співу як виду сучасного мистецтва; розвивати навички естетичної оцінки різних музичних творів; виховувати культуру сприйняття різних жанрів духовної музики; розкрити значення музики в духовному житті людини; ознайомити з взірцями церковної музики; формувати ціннісні орієнтири у світі музики відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовної музики.
Мета уроку: формувати уявлення про розвиток церковного хорового співу як виду сучасного мистецтва; розвивати навички естетичної оцінки різних музичних творів; виховувати культуру сприйняття різних жанрів духовної музики; розкрити значення музики в духовному житті людини; ознайомити з взірцями церковної музики; формувати ціннісні орієнтири у світі музики відносно свого світосприйняття; виховувати естетичне почуття засобами духовної музики.
Матеріал для ознайомлення:
Домашнє завдання.
Урок № 3
27.01.22
Тема уроку. Важливість правильного вибору професії
Мета уроку: Освітня мета: ознайомити шестикласників з важливість вибору проіесії; сприяти усвідомленню учнями того, що правильно обрана професія - щасливе майбутнє.Розвивальна мета: розвивати зв’язне мовлення, навички опрацювання інформації різного виду, формувати естетичні почуття.
Виховна мета: сприяти вихованню поваги до різних професій, збереженню родинних традицій.
Розвивальна мета: розвивати зв’язне мовлення, навички опрацювання інформації різного виду, формувати естетичні почуття.
Матеріал для опрацювання:
Від здібностей залежить якість виконання роботи
- фізична праця (пов'язана з навантаженням на м'язи та опорно - руховий апарат людини) легка, середня, важка;
- розумова праця (пов'язана з нервово-емоційним напруженням) - мало напружена, помірно напружена, напружена;
-механізована праця (вимагає менших витрат енергії та м'язових навантажень, ніж ручна, проте характеризується великою швидкістю і монотонністю рухів людини, що призводить до швидкої втомленості та зниження уваги).
2. Крім стану здоров'я, при виборі професії важливо враховувати темперамент людини. Людині з темпераментом холерика протипоказана робота, пов'язана з посидючістю, монотонністю (бухгалтера, оператора, референта і т. д.) і тривалою нервовою напругою.
Домашнє завдання:
Листопад 2021
Тема: " Ми християни. Моя родина."
Урок № 8
Тема уроку. Приклади життя благочестивих сімей
Мета уроку: Освітня мета: ознайомити шестикласників з прикладом життя православних сімей; сприяти усвідомленню учнями того, що родина - це мала церква, а мама - перша вчителька.Розвивальна мета: розвивати зв’язне мовлення, навички опрацювання інформації різного виду, формувати естетичні почуття.
Виховна мета: сприяти вихованню поваги до рідних, збереженню родинних традицій.
Розвивальна мета: розвивати зв’язне мовлення, навички опрацювання інформації різного виду, формувати естетичні почуття.
Матеріал для опрацювання:
Перегляньте відео:
Домашнє завдання:
Дистанційне навчання 2020-2021 н.р.
Квітень- Травень 2021
Тема: " Сучасна людина й духовна культура України."
Урок № 8 05.05.21 6-А клас
06.05.21 6-Б клас
Тема уроку:Великі свята. Свята на честь святих. Храмове свято.
Розвивальна
мета: розвивати зв’язне мовлення, навички
опрацювання інформації різного виду, формувати естетичні почуття.
Матеріал для опрацювання:
Серед багатьох православних свят
деякі займають особливе, почесне місце в
році, тому їх називають великими святами, до числа яким відносяться: Покров
Пресвятої Богородиці, пам'ять святителя Миколая, пам'ять апостолів Петра й
Павла, Різдво Іоанна Предчечі та ін.
Календар свят кожного дня
вшановує пам’ять святих або угодників Божих.
Так ми їх називаємо тому, що, живучи на землі, вони догодили Богу своїм
праведним життям. А тепер, перебуваючи на небі, вони моляться за нас Богу,
допомагаючи усім, хто живе на землі. Святі різняться між собою за заслугами
перед Богом. Апостоли – це найближчі учні Ісуса Христа, яких він під час Свого
життя посилав на проповідь, а після зішестя на них Святого Духа вони
проповідували по всіх країнах християнську віру.
Святі, які подібно до апостолів
поширювали віру Христову в різних місцях,
Називають рівноапостольними: це, наприклад,
благовірні царі Костянтин і Єлена, свята рівноапостольна княгиня Ольга,
благовірний князь київський Володимир.
Ті,
хто помер за святу віру після особливо тяжких страждань, називають
великомучениками: святий великомученик Георгій, свята великомучениця Катерина.
Святителі – це архієреї, які догодили Богу своїм праведним життям: це святий
Миколай Чудотворець, святий Алексій чудотворець. Святителі, які зазнали мук за
Христа, називають священномучениками.
Преподобні
– праведні люди, які відійшли від мирського життя і догодили Богу, перебуваючи
в пості і молитві, живучи в пустелях і монастирях: серед них – Сергій
Радонезький, Серафим Саровський, преподобна Анастасія.
Безсрібники
служили ближнім безкорисливо: Косма і Даміан відомі тим, що лікували людей від
хвороб безкорисливо.
Є таке свято у християнському календарі, яке об’єднує людей-прихожан одного і того ж храму. Храм Божий – це не тільки архітектурна споруда, це особливе місце, святе, в якому невидимим чином розкривається присутність Живого Бога. Храми будувалися і освячувалися у різні часи, різною була і історія їх. Православні храми і каплиці зводяться, як правило, на честь нашого Спасителя Ісуса Христа, Божої Матері, святих угодників або на честь євангельських подій і чудотворних образів. Відповідно до цього визначається і храмове свято.
Домашнє завдання: одним реченням дайте відповіді на запитання.
- Яке свято називають храмовим ?
- Які свята називаються великими?
Урок № 7 28.04.21 6-А клас
29.04.21 6-Б клас
Мета уроку Освітня мета: ознайомити учнів історію виникнення та традицією відзначення свят на честь Ісуса Христа та Божої Матері, а також глибоким духовним змістом, який закладено в цих святах.Розвивальна мета: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, робити узагальнення й висновки.
Виховна мета: сприяти вихованню шанобливого ставлення до традиції святкування Богородичних та Христових свят.
Матеріал для опрацювання:
Урок № 6 21.04.21 6-А клас
22.04.21 6-Б клас
Розвивальна мета: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати,
робити узагальнення й висновки.
Виховна мета: сприяти вихованню шанобливого ставлення до традиції святкування Богородичних та Христових свят.
Матеріал для опрацювання:
Домашнє завдання: завершити речення:опрацювавши матеріал я…
-
зрозумів...
-
відчув...
-
відкрив для себе...
(відповіді записуйте в зошит, за обсягом вони повинні бути не більше одного речення).
Урок № 5 14.04.21 6-А клас
15.04.21 6-Б клас
Тема
уроку: Поняття
про свято. Християнські свята.
Свято Свят Пасха
Мета
уроку Освітня мета: навчити учнів
пояснювати зміст понять «cвято», «релігійне свято», виявляти різницю між
релігійним і нерелігійним святом;
формувати вміння пояснювати історичний, духовний і моральний зміст
свята Пасхи;
Розвивальна мета:
розвивати в учнів вміння аналізувати
Пасхальні події в контексті їх особистої значущості;
Виховна мета: сприяти вихованню в
дітей шанобливого ставлення до найбільших християнських свят, бажання проводити
їх належним чином, пам‘ятаючи про глибокий зміст подій; виховувати повагу до пасхальних традицій
українського народу.
Матеріал для опрацювання:
Свята для нас - це можливість доставити радість близьким! Свята встановлені на честь або пам'ять когось або чого-небудь.
Свята бувають народні (національні), релігійні, державні, професійні, сімейні та ін.
Християнські свята – це не просто згадка про біблійні події. За християнською традицією, кожен віруючий повинен пережити їх знову, ніби він сам приймає участь у подіях, які відбувалися тисячоліття тому.
Християнські свята:
У такі дні
християни намагаються бути в храмі, відкласти, хоч ненадовго «своє» і впустити
загальну радість Церкви.
Свiтле свято Воскресiння супроводжується урочистими обрядами, до яких готуються протягом цiлого тижня: прибирають, бiлять оселi, печуть паски або “бабки”, розписують писанки. Паски, як правило, випiкають в четвер. В суботу жiнки фарбують крашанки в лушпиннi з цибулi. Крашанки можна фарбувати в рiзнi кольори, але перевагу надають червоному, який символiзував кров Iсуса Христа.
Всi обрядовi Великоднi страви освячують в церквi пiсля нічної служби, найурочистiший момент настає опiвночi, коли священник сповiщає, що Христос воскрес, а всi присутнi з трепетом вiдповiдають: "Воїстину воскрес!" Потiм починається урочисте богослужіння. Пiсля церковної служби розходилися по домiвках i починали розговлятися. Поздоровляти зі святами починають вже після служби. При христосуванні зазвичай цілуються й обмінюються писанками та крашанками.
Домашнє завдання: намалювати писанку.
Дякую за роботу!
Урок № 4 07.04.21 6-А клас
08.04.21 6-Б клас
Тема уроку: Великий піст.
Особливості Великого
посту в традиціях українського народу.
Мета уроку Освітня мета: ознайомити учнів з поняттями, що розкривають зміст
Великого посту; прослідкувати роль і вплив посту на формування особистості
християнина.
Розвивальна мета: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати,
робити узагальнення й висновки.
Виховна мета: виховувати повагу до дотримання посту, сприяти вихованню стриманості.
Матеріал для опрацювання:
Великий
Піст – час особливої духовної зібраності, душевної гігієни і фізичної
стриманості.
Великий піст – найбільш давній багатоденний піст з тих чотирьох, які існують зараз в Православній церкві. Грунтовні підстави для практики багатоденного посту надавала Біблія в прикладах сорокаденного посту старозавітних пророків Мойсея та Іллі, а особливо в євангельському оповіданні про сорокаденний піст Господа Ісуса Христа в пустелі перш ніж Він почав Свою проповідь.
Серед
багатоденних і одноденних постів, які встановлені Православною церквою, особливою важливістю відрізняється
Великий Пост – час підготовки до
головного християнського свята – Великодня,
коли віруючі згадують центральну подію світової історії – Воскресіння Господа
Ісуса Христа. Для того, щоб гідно
зустріти цей Святий День, з чистою
совістю, в просвітленому духовному стані та в злагоді з оточуючими людьми, християни ще за сім тижнів до
Великодня починають найсуворіший в році період
стриманості, етичного очищення і посиленої
молитви. З такою важливим і достатньо важким завданням християнам допомагає
впоратись і самообмеження в деяких видах як фізичних потреб і задоволень
(наприклад, відмовляють собі в окремих
видах їжі), так і звичних в щоденних душевно-інтелектуальних потребах
(наприклад, прагнуть трохи менше
дивитися або взагалі відмовляються від
переглядання телебачення, обмежують спілкування в інтернеті, не відвідують
розважально-видовищних заходів: кіно, театру, концертів).
Воскресіння
Христове було першим і найголовнішим спогадом християнської спільноти ще з
апостольських часів, а оскільки події Воскресіння передували дні Страждань
(Страстей) і Смерті Ісуса, то природним чином ці дні (п'ятниця і субота),
сприймалися християнами, як особливий
час, коли вони були покликані співстраждати
Христові, сфокусувати всі сили своєї душі, помисли свого розуму і рухи
свого серця на співпереживанні цих священних
подій, відмовившись від звичного розпорядку життя з його щоденними
турботами.
З прийняттям християнства Україною – Руссю наприкінці ХХ століття, піст перед святом Великодня став загальнопоширеним звичаєм і законом, порушити який було найганебнішою справою, бо той, хто порушував великий піст, в очах своїх сучасників опинявся негідним звання християнина. Навіть на початку двадцятого століття (до жовтневого заколоту 1917 року) на першому і останньому (Страсному) тижнях Великого посту закривалися всі розважальні заклади: театри, балагани, ресторани, харчевні і ін.
Преподобна
Марія Єгипетська
(Пам'ять прп. Марії припадає на
п’яту неділю Великого посту)
Багато святих з юних років сяяли
чеснотами і зберігали душевну чистоту на все життя. Але були й такі, що зробили
багато гріхів, але потім щиро покаялися, просили прощення у Бога і по милості
Божій не тільки його отримали, але і просяяли великими духовними подвигами.
Преподобна Марія Єгипетська народилася в добрій сім'ї, але вона не слухалася
своїх маму і тата, поводилася дуже погано і дванадцяти років від народження
втекла з дому і без батьківського нагляду впала в найтяжчі гріхи. Сімнадцять
років після цього прожила Марія в беззаконні, але милостивий і довготерпеливий
Господь, який нікому не хоче погибелі, призвав її до покаяння (вона була не
взмозі перетнути поріг храму на велике свято, бо дивовижна сила утримувала
її). Вона почала гірко плакати, зітхати з
глибини серця і молитися Пресвятій
Богородиці, після чого віддалилася в пустелю. Там Марія сімнадцять років
терпіла голод і спрагу, жару і холод і боролася зі своїми пристрастями і
гріховними схильностями. День і ніч вона плакала і молилася Богові, і дійсно,
Господь допомагав їй. Нарешті покаяння колишньої грішниці здійснилося: сила
Божа у всьому перетворила її душу і тіло, припинилися тілесні страждання,
пристрасті вщухли і спокуси назавжди відступили від преподобної. Крім того,
Марія знайшла у Бога великі дари: прозріння, пророцтва, чудотворения
і премудрості. У такому стані преподобна прожила в пустелі ще тридцять років у
молитві за весь світ. Тоді Господь, щоб прославити вірну свою, послав до неї
преподобного Зосиму, якому вона і розповіла про своє життя, зробивши при ньому
немало чудес. Ще через рік Зосима знов пішов до преподобної, щоб причастити її,
але не міг переправитися через Йордан. Тоді Марія сама перейшла до нього, йдучи
по воді, як по суші. Причастившись Святих Дарів, преподобна Марія в ту ж ніч
померла і нині перебуває зі всіма святими.
Домашнє завдання за вибором:
-
намалювати те, що більше всього запам’яталось на уроці;
- підготувати запитання для інтерв’ю з рідними «Що для вас означає Великий піст?».
Дякую за роботу!
Січень 2021
Тема: " Святі люди в історії української землі ."
Урок № 2 18.01.21 6-Б клас
Тема уроку: Святитель Петро Могила, митрополит
Київський.
Києво-Могилянська
академія.
Мета уроку Освітня
мета: дізнатися про просвітницьку діяльність святителя Петра
Могили, митрополита Київського; провести паралелі між тогочасним значенням
освіти та цінністю високого рівня освіченості в сьогоденні.
Розвиваюча мета: розвивати зв’язне
мовлення, уміння працювати в групі, слухати, робити власні висновки,
аналізувати, порівнювати, співвідносити з своїм життєвим досвідом
Виховна мета: виховувати шанобливе ставлення до освічених людей, освіти, знання.
Матеріал для опрацювання:
Петро Могила належить до людей, чиї імена символізують відродження
нації. Поряд з іншими культурними діячами XVII ст. він стояв біля витоків
прославленої далеко за межами України Києво-Могилянської академії. Величезною
була його роль і в оновленні православного богослов'я, що майже не змінювалося
впродовж багатьох століть. Про Могилу написано багато праць у нас і за
кордоном. Його діяльність, як правило, аналізується в трьох аспектах:
громадсько-політичному, культурному та релігійному.
(П) Митрополит Петро Могила, син молдавського володаря
Симсона Могили, був однією з найвизначніших постатей історії Православної
Церкви в Україні.
(Е) Будучи високоосвіченою людиною, він цілком присвятив
себе служінню Богу.
(Т) У 1927 році Петро
Могила прийняв чернецтво у Києво-Печерському монастирі та а свої виняткові
здібності удостоївся того ж року бути обраним архімандритом цієї святої обителі.
(Р) Він приділяв велику
увагу упорядкуванню церковного життя, яке занепало у часи утисків. Петро Могила
відновив канонічно-церковні зв’язки зі Сходом, зокрема з Константинопольським
патріархом.
(О) У 1631 році Петро
Могила заснував богословсько-філософську школу і об’єднав її невдовзі після того зі школою Богоявленського
братства. Об’єднана школа згодом на честь її
засновника дістала назву Києво-Могилянської колегії, а з часом академії. Петро
Могила вивів її на рівень кращих вищих шкіл Заходу.
(М) Києво-Могилянська
академія була осередком освіти не тільки українців, але й для всіх православних
слов’ян. Завдяки праці та досвіду її
професорів та учнів розквітла православна богословська наука.
(О) До скарбниці
православної літератури ввійшов твір «Православне сповідання віри» - одна з
найавторитетніших духовних праць. Її авторами була група видатних богословів на
чолі з Петром Могилою.
(Г) Митрополит дбав
про упорядкування та видання богослужбових книг. Особливо цінні його «Требник»
і «Служебник».
(И) Зусиллями Петра Могили
також було реставровано собор Софії Київської, який на той час перебував у
занедбаному стані.
(Л) Саме за Петра
Могили – енергійного адміністратора, видатного богослова і просвітителя –
Київська митрополія стала найбільш самостійною та авторитетною за всю історію
свого існування.
(А) Протягом свого
14-річного митрополичого правління Петро Могила зробив настільки багато, що, за
словами видатного історика Михайла Грушевського «залишив нестертну печать свого
духа на всю дальшу історію Української Православної Церкви».
Взагалі Петро Могила був канонізований Українською Православною Церквою йусіма 15-ма автокефальними Церквами Вселенської Церкви.
Заслуги Петра Могили перед українським народом – незчисленні. Визначний політичний і культурний діяч, меценат, філософ, письменник - таким увійшов в нашу історію Петро Могила. Виснажений хворобою, чекаючи смертної години він складав заповіт. Звичайно ж, основне місце в ньому відводилося його улюбленій колегії, що вже за життя митрополита стала називатися Києво-Могилянською.
Домашнє завдання:
В зошит записати імена та прізвища трьох видатних випускників Києво-Могилянської академії. Фото сторінки прислати на вайбер за номером: 0502848884
Дякую за роботу!
Урок № 1
11.01.21- 6-Б
Тема: " Преподобний Іов, ігумен
Почаївський.
Брестська церковна унія."
Матеріал для опрацювання:
1. Робота з історичними джерелами:
Сьогодні ми розглянемо життя
преподобного Іова Почаївського. Почаївський – це не прізвище, його прізвище –
Залізо. Почаївським його назвали тому, що свої чернечі подвиги він звершував на
Почаївській горі. Окрім невидимих для людей молитовних подвигів, преподобний
Іов розбив великий прекрасний сад на Почаївській горі. Ім’я Іова Почаївського звучить і тоді, коли мова йде про
Берестейську церковну унію, коли від православних відійшла частина віруючих та
стала іменуватись греко-католиками, унією, тобто союзом.
Ігумен –
(грецькою «той, хто керує») настоятель монастиря, або його помічник.
Схима – (грецькою «образ»)
урочиста клятва (обітниця) православних ченців дотримуватися особливо строгих
аскетичних правил поведінки й носити особливе чернече вбрання.
Чернець – (грецькою «одиночний»,
«одиничний») член релігійної громади, який згідно з обітницею (клятвою),
проводить аскетичне життя в межах чернечої громади або на самоті, у
відлюдництві. Ченці проживають в монастирях (обителях), пустелях, лаврах.
Унія — союз, спілка, об'єднання. Походить від лат. unio або лат. union — «союз»,
«об'єднання». Прихильників унії як правило називають уніатами.
Постриження — в православній та католицькій церквах символічна і
обрядова дія, що полягає в стриженні волосся на знак певного посвячення.
Ми починаємо вивчати розділ «Святі люди в
історії української землі», відкриває галерею історичних постатей, церковних та
культурних діячів ігумен Іов Почаївський. Розглядаючи його портрет, ви вже
склали думку про те, що він був не простою людиною, мав сильний характер, був
добрим і справедливим. А що ж про нього нам розкаже історія?
2. Перегляньте відео:
3.Робота з текстовим матеріалом
В 1550 році
у тяжкий час переслідувань Православної Церкви з боку католицької Речі
Посполитої на Волині й Галичині з’явився «блискучий світильник
невгасимий» — преподобний Іов, ревний молитовник й духовний радник. Із
«Житія Іова», складеного його учнем Досифеєм, відомо, що він «родом був от
предєл Покутських, у землі Галицькой, от батьків правовірних і христолюбивих».
Батьки його — Іван та Агафія — належали до шляхетного роду. Носячи в
миру, як і його батько, ім’я Іван, хлопчик зростав у благочесті та великій
пошані до Господа. Із дитинства в нього сформувався нахил до подвижницького
життя. У десятирічному віці Іван вступає послушником до Угорницького монастиря.
Любов і
прагнення юнака до чернечого життя були настільки великими, що через два роки
він прийняв чернецтво з іменем Іов. Молодий чернець став аскетом, суворо
постився, завжди перебуваючи в молитві, й уподібнив своє подвижницьке життя
многостраждальному біблійному Іову, будучи терплячим і твердим у вірі.
Досягнувши повноліття, Іов був висвячений у ієродиякона, а згодом — у
пресвітера. Священний сан ієромонаха ще більше надихав преподобного до
доброчинного й молитовного подвигу.
Коли ж
Іову сповнилося тридцять років, приблизно 1581 р., він прийняв схиму —
«великий ангельський образ» — на честь пророка Іоанна Предтечі
Господнього. Цим іменем називав себе до своєї кончини. Проте й після
канонізації він відомий більше як Іов. Життя Іова у великій схимі було сповнене
християнських чеснот. Він ще більше постився, просто одягався і самотньо жив,
наслідуючи в усьому пустельне життя свого небесного заступника Іоанна Предтечі.
Чутки про нього поширилися по всій Галичині. Усе більше про Іова ставало відомо
на Волині.
Преподобний зібрав навколо себе ціле братство, яке
за його вказівками вивчало та перекладало слов'янською потрібні книги та
переписувало їх для поширення у великій кількості. Преподобний і сам, як
оповідає його житіє, «писанием книг церковних упражняшеся». Перший автор «Жития
блаженного отца нашего Иова Железо», учень його, ієромонах Досифей пише, що ці книги «до
сего дне в том же монастире обретаются»
Праці
преподобного містять власні повчання, а також виписки із святоотцівських
творів, аскетичної літератури та творів інших авторів, спрямованих прояснити
віровчення.
У 1626
році Почаївська обитель погоріла. Преподобний Іов, не маючи ніякої матеріальної
підтримки на місці, послав 1 травня 1626 року листа до Московського царя
Михайла Федоровича. В цьому листі він описав важке становище обителі після
пожежі та просив допомоги на відновлення й впорядкування монастиря.
Помер преподобний Іов 28-го
жовтня 1651 року. Мощі його були відкриті в 1659 році після триразового його
з'явлення митрополиту Київському Діонисію.
Пам'ять преподобного Іова Почаївського згадується 19 травня та 10 листопада (за новим стилем).
4. Вправа «Мікрофон»
На уроці я:
-
Усвідомив…
-
Засвоїв…
-
Запам’ятав…
-
Відчув…
-
Замислився…
-
Помітив…
-
Зосередився на…
-
Не зрозумів…
5. Домашнє завдання
Розказати батькам та рідним про Іова Почаеввського та його монашеский подвиг.
Дякую за роботу!
Листопад 2020
Тема: " Біблійна історія. Сторінками старого заповіту"
Урок № 2 09.11.20- 6-Б
11.11. 20 6-А
Тема: " Мудрість і освіченість. Цар Соломон.
Матеріал для опрацювання:
1. Робота з біблійною історією:
Слава про премудрого Соломона поширювалася далеко за межами його царства. А після побудови ним Єрусалимського храму делегації володарів різних країн прибували звідусіль, аби побачити це предивне диво. Цариця Савська теж прибула з чималою свитою і хотіла позмагатися з Соломоном у дотепності.
Мудреці
цариці сказали:
-
У нашій країні є поле, на якому ростуть ножі з дуже гострими лезами.
Чим це поле жати?
-
Ослячим рогом, - відповів Соломон.
-
А де знайти осла з рогами? – запитали мудреці.
-
Він пасеться на вашому полі…
Мудреці цариці Савської
розповідали про незвичайну криницю за їхнім містом, вода в якій чудодійна, та
ходити до криниці далеко.
-
Порадь, премудрий царю, як перетягти ту криницю до міста.
-
Дуже просто, - сказав Соломон, - сплетіть з полови
вірьовку і нею тягніть
криницю…
Цариця
Савська перевдягла придворних дівчаток та хлопчиків в однакове вбрання і
запропонувала Соломонові з одного разу вгадати, хто є хто.
Цар
Соломон звелів принести горіхів і висипати перед дітьми.
Хлопчики
почали ховати горіхи в кишені, а дівчатка – за пазуху…
У
дні Соломона жив чоловік, у якого росло троє синів. Помираючи, він покликав
своїх синів і сказав:
-
У мене в землі закопано скарб. Коли я помру, дістаньте з
землі три
посудини, що стоять одна поверх
одної. Верхня – старшому синові, середня – середущому, а нижня – наймолодшому.
Поховали
сини батька, відбули жалобу й викопали скарб. У верхньому горщику було золото,
середній містив у собі кості, а в третьому була земля. Пересварилися між собою
рідні брати, бо кожен хотів мати батькове золото, а не сухі кістки чи жменю
землі. Порадили їм сусіди йти до царя Соломона, аби премудрий володар розсудив
їх.
Цар
уважно вислухав братів та й каже:
-
Ваш покійний батько був людиною розумною і добре знав
нахили та
здібності кожного з вас. Старший
має хист до торгівлі – йому золото, середньому синові – кістки, які означають,
що вся батькова худоба тепер належить йому; наймолодшому ж дісталася в спадок
батькова земля. Отож, володійте батьківським скарбом тепер самостійно й
примножуйте кожен своє.
Заспокоєні
брати знову стали жити в злагоді та мирі, віддаючи пам’ять покійному батькові…
Як
до всіх людей на світі, наблизилася старість і до премудрого Соломона. Одного
разу принесли йому чашу живої води і сказали:
-
Випий, царю, цієї води і будеш жити вічно на світі.
Хоч
і переважав своїх мудреців в цьому питанні вирішив порадитися. Зібралися на
нараду старійшини царського палацу. Радилися довго і стали схилятися до того,
що такому царю, як Соломон, не завадило б жити вічно.
Після
напруженої паузи підвівся найстаріший з мудреців та й питає:
-
Вельможний царю, ти будеш пити живу воду сам, чи
поділишся нею з
кимось?
-
Воду випити наказано лише мені, ділити її з іншими не
годиться, -
відповів Соломон.
-
О, мій царю! – прорік старий мудрець. – Перш ніж прийняти
остаточне
рішення, подумай про те, що
настане час, коли помруть усі твої рідні, кохані, друзі. Ти будеш жити на землі
один серед чужих тобі людей. Чи задовольнятиме тебе таке життя?
Замислився
Соломон. Запала тиша в залі. Невдовзі цар підвівся на своєму троні, низько
вклонився старійшинам, подякував за нараду і виголосив своє рішення – він
підкорюється закону єства і пити живої води не буде.
Вправа «Асоціативний кущ».
-
Що ми дізналися про Соломона з легенд?
-
Якими якостями він володів?
-
Утворіть асоціативний кущ з ім’ям нашого героя.
Словникова робота
Мудра
людина – людина, яка наділена, обдарована Богом великим розумом, має значний
життєвий досвід; черпає розум зі спілкування з Богом.
Освічена
людина – людина, яка має освіту, засвоїла різнобічні знання.
2. Перегляньте відео:
3. Домашнє завдання
Урок 1 12.10.20. - 6-Б
Тема: " Готовність до захисту Батьківщини. Давид і Голіаф."
Матеріал для опрацювання:
1. Ознайомтесь з біблійною історією:
Народжений
у місті Віфлеємі, Давид був одним з царів Ізраїлевих. Обдарований від Бога
фізичною красою та різними талантами, в молоді роки він відрізнявся хоробрістю,
вірою й, ще хлопцем, завдяки своїм музичним здібностям, красі та іншим якостям
отримав запрошення до царського двору, щоб грою на арфі заспокоювати
схвильований та спотьмарений дух царя Саула. Давид дуже подобався Саулу, і він
зробив його своїм зброєносцем. Почалася кровопролитна війна ізраїльтян з
філістимлянами, на початку якої Давид, мабуть, повернувся до своїх обов’язків у
батьківському домі, де він ще змалку випасав худобу. Прийшовши одного разу у
військовий табір до братів, щоб принести
їжу, Давид побачив філістимського
богатиря Голіафа. Голіаф був незвичайно сильним воїном величезного росту: 6
ліктів з п'яддю або
Таким
чином перемога над Голіафом вирішила результат битви, розвернула весь хід
філістимсько-ізраїльської війни, звільнивши народ від загрози іноземного
рабства та пригноблення. Уславлений Давид повернувся до царського двору й був
поставлений головнокомандувачем, він став народним улюбленцем, а потім і царем.
2. Перегляньте відео:
Д.з. : переказати історію про Давида.
Тема. "Сучасна людина й духовна культура України"
Урок № 10 ( за 26.05.20/ 27.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Святі місця рідного краю.
Матеріал для опрацювання
Перегляньте відео:
Святе джерело у селі Золотий Колодязь
Село Святогорівка
Домашнє завдання:
Розказати батькам та іншим рідним про святі місця рідного краю.
Дякую за роботу!
Урок № 9 ( за 19.05.20/ 20.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Святі місця рідного краю.
Матеріал для опрацювання
Перегляньте відео:
Святогірська Свято - Успенська Лавра
Домашнє завдння
Дякую за роботу!
Урок № 8 ( за 12.05.20/ 13.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Святі місця рідного краю.
Матеріал для опрацювання
Перегляньте відео:
Храм Різдва Пресвятої Богородиці у СМТ Новоекономічне
Святе Джерело Миколая Чудотворця у М. Авдіівка
Домашнє завдання:
Розказати батькам та іншим рідним про святі місця рідного краю.
Дякую за роботу!
Урок № 7 ( за 05.05.20/ 06.05.20)
Тема. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА з теми " Сучасна людина й духовна культура України"
Відповіді на запитання
Блок І
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Блок ІІ
Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.
Дякую за роботу!
Урок № 6 ( за 28.04./ 29.04.20)
Тема. Свята на честь Божої Матері
Ви вже знаєте, що коло найголовніших свят, а їх
дванадцять, розпочинається з дня пам’яті на честь Різдва
Пресвятої Богородиці. Ці свята установлені на прославлення видатних подій, пов’язаних з подіями з життя Діви Марії та Ісуса Христа.
Одні з них називаються
Богородичними, а другі – Господніми.
Та свято – це не тільки гарна символіка, неповторні
традиції, певні обряди, а й глибокий духовний зміст. І глибина його невичерпна:
ні час, ні мода, ні технічний прогрес не в змозі позбавити ці свята духовної
краси і сили.
Різдво
Пресвятої Богородиці
Далеко від нас в Палестині, у
Галилейській області, у невеликому містечку Назарет багато років назад жили
немолоді люди – Яким та дружина його Анна. Побожно і чесно проходило їхнє
життя: вони допомагали бідним, підтримували несилих. Прожило подружжя разом 50
років, а дітей в них не було. Це викликало найбільший смуток у їхньому житті,
оскільки вони втрачали надію бути причетними до народження Спасителя, адже
свято вірили в те, що Його народження мусить статися в тому роді, до якого вони
належали. Вони постійно молилися Богові, щоб Він послав їм дитя. 40 днів провів
у пості і молитві Яким. Зі сльозами на очах молилася і Анна «Господи, ось і у
птиці є діти, а у мене нещасної їх не
було і не буде…» У цей час до Анни з’явився Ангел і сказав «Не
плач, Анно, Бог почув вашу молитву. Скоро Він дасть вам дочку, назвете її
Марією…» Минуло 9 місяців і Праведна Анна народила дочку, яку назвали Марією.
Різдво Пресвятої Богородиці святкують 21 вересня.
Введення в храм Пресвятої Богородиці
Відзначається це свято 4
грудня, а історія його така. Коли Діві Марії виповнилося лише три роки, батьки,
за даною обітницею, привели Її в храм, де залишили до повноліття на виховання у
храмі. Ця подія відбувалася урочисто: праведні Батьки вели свою Доньку за руки,
попереду них йшли одягнені у білий одяг діти із запаленими світильниками в
руках. Священики з піснями вийшли назустріч юній Марії. Первосвященик Захарій
увів її до внутрішньої частини храму, де їй було відведене місце для моління.
Навколо хруму були будівлі для вдів, стариків і дівчат, які присвятили себе
служінню Богу. Тут поселилася і свята Марія, яка проводила час у молитвах,
читанні Святого Письма та рукоділлі. З часом не стало батьків Марії. Самотність
і сирітство розвинули в Марії любов до Бога і навчили в Ньому Одному
сподіватися на втіху та допомогу.
Благовіщення Пресвятої Діви Марії
Через 10 років перебування у Соломоновому храмі, настав
час, коли Марія мала залишити храм і перейти жити до будинку. Окрім того,
потрібно було знайти такого чоловіка, якому б вона могла бути довірена -
піклувальника для для турботи про неї, бо вона дала обітницю служити Богові й
не виходити заміж. Ним виявився Йосип, чоловік праведний і вже похилого віку.
Він і став охоронцем її дівочого життя.
Після недовгого перебування Пречистої Діви в будинку прийшов час втілення
Бога-Слова. Архангел Гавриїл був посланий Діві Марії з радісною звісткою, що
Господь обрав її бути Матір’ю Спасителя світу. Благовіщення – одне з
найвеличніших свят. Слово «благовіщення» означає – добра, радісна звістка,
звістка про те, що має народитися Той, Хто звільнить людський рід від гріха і
вічної смерті. Благовіщеня святкується щороку 7 квітня.
Успіння Пресвятої Богородиці
До Успіння Пресвятої
Богородиця християни готуються особливим чином, цьому святу передує
двохтижневий піст. А ми знову повертаємося в Єрусалим, де до закінчення свого земного шляху жила Богородиця. За молитвами Богоматері
сталося так, що на час Успіння з далеких країн зібралися апостоли, ніби орли
злетілися вони, щоб послужити Матері Божій. Вона повідомила, що незабаром
залишить їх. Без страждання, ніби уві сні, Пресвята Діва залишила цей світ. У пам'ять
про цю подію Церква встановила свято Успіння Божої Матері 28 серпня.
Календар свят – не
просто перелік дат, це, в першу чергу, нагадування про події, які відбулися
багато століть тому і мають значення і сьогодні. На початку уроку ми з вами
визначилися, які свята є Господніми. Але вони не були розташовані в
хронологічному порядку.
Домашнє завдання
Вам ропонується завершити речення:
На
цьому уроці я…
-
зрозумів;
-
відчув;
-
відкрив для себе;
-
був вражений тим, що;
-
побачив;
- був
захоплений тим,що.
Дякую за роботу!
Урок № 5 ( за 21.04./ 22.04.20)
Тема. Поняття про свято. Християнські свята. Свято Свят Пасха.
Урок № 4( за 14.04./ 15.04.20)
Тема. Великий піст. Особливості Великого посту в традиціях українського народу.
Серед
багатоденних і одноденних постів, які встановлені Православною церквою, особливою важливістю відрізняється
Великий Піст – час підготовки до
головного християнського свята – Великодня,
коли віруючі згадують центральну подію світової історії – Воскресіння Господа
Ісуса Христа. Для того, щоб гідно
зустріти цей Святий День, з чистою
совістю, в просвітленому духовному стані та в злагоді з оточуючими людьми, християни ще за сім тижнів до
Великодня починають найсуворіший в році період
стриманості, етичного очищення і посиленої
молитви. З такою важливим і достатньо важким завданням християнам допомагає
впоратись і самообмеження в деяких видах як фізичних потреб і задоволень
(наприклад, відмовляють собі в окремих
видах їжі), так і звичних в щоденних душевно-інтелектуальних потребах
(наприклад, прагнуть трохи менше
дивитися або взагалі відмовляються від
переглядання телебачення, обмежують спілкування в інтернеті, не відвідують
розважально-видовищних заходів: кіно, театру, концертів).
Домашнє завдання. "Кошик добрих справ в сім’ї"
Зробити 3 добрі справи для своєї родии.
Дякую за роботу!
Урок № 1( за 17/18.03.20)
Тема уроку: Етика християнського побуту. Етика сімейних стосунків
- Що ти хочеш зробити? - запитав батько.
- Дерев'яну годівницю, - відповів малюк. - З неї тато з мамою їстимуть, коли я виросту.




Матеріал для опрацювання
Тілесний піст ( пропонується назвати й записати
ті продукти, які зазвичай не вживаються під час посту)
|
Духовний піст ( пропонується назвати й записати
ті вчинки, які прийнято/не прийнято робити під час посту)
|

Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити1.Чи важливо вміти себе утримувати від поганого? ТАК. Чому? Тому що ти робиш погані вчинки і ці вчинки ти починаєш запам'ятовувати і використовуєш їх частіше, і це переходе у звичку, а від них навпаки треба позбуватися. 2.Що б ви робили, якщо б друзі запропонували вам зробити те, що батьки забороняють? Я відмовилася би від пропозиції, щоб не засмучувати батьків, навіть якщо дуже цього хотіла, або спробувала переконати батьків. 3.Що ви більш всього запам’ятали з уроку? Що таке піст (телесний і духовний), як правильно його дотримуватися. 4.Які бажання з’явились у вас після уроку? Щоб скоріше відбулося свято великої Пасхи і ми з мамою спекли пасочки і розфарбували яйця.
ВідповістиВидалитиЕліна, дякую за роботу! Ти заробила 12 балів
Видалитикуда контрольную отправлять ?
ВідповістиВидалити