Християнська етика 7-і класи
Навчальна практика 2021- 2022
Дякую за роботу
Дистанційне навчання 2021-2022 н.р.
Березень - Квітень 2022
Дорогі діти!
Домашні завдання виконуйте в робочих зошитах, фотографуйте та присилайте на вайбер або електронну пошту.
0502848884
tanyapeduk@i.ua
Тема. "Спільна праця у суспільстві. Ч.2"
Урок № 11
25.05.22 - 7-Б
26.05.22 - 7-А
Тема уроку. Святі місця рідної землі
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете познайомитися зі святими місцями рідної землі
Матеріал для опрацювання:
Урок № 10
18.05.22 - 7-Б
19.05.22 - 7-А
Тема уроку. Урок узагальнення знань учнів з теми √ 4.Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете узагальнити свої знання з вивченої теми.
Матеріал для опрацювання:
Дайте письмову відповідь на запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.1. Як ви вважаєте, чому людині необхідно працювати?2. Чи важливо кожному мати професію?3. Що необхідно знати для того щоб обрати професію?4. Що може впливати на вибір професії?5. Яка професія подобається вам?6. Які ваші плани на майбутнє?
Дякую за роботу!
Урок № 9
11.05.22 - 7-Б
12.05.22 - 7-А
Тема уроку. " Як обрати професію".
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з особливостями вибору професії;
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Матеріал для опрацювання:
Урок № 8
04.05.22 - 7-Б
05.05.22 - 7-А
Тема уроку. " Ярмарок професій". Ч.3.
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з сучасними та актуальними спеціальностями на ринку професій;
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Матеріал для опрацювання:
Дякую за роботу!
Урок № 7
27.04.22 - 7-Б
28.04.22 - 7-А
Тема уроку. " Ярмарок професій". Ч.2.
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з сучасними та актуальними спеціальностями на ринку професій;
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Матеріал для опрацювання:
Дякую за роботу!
Урок № 6
20.04.22 - 7-Б
21.04.22 - 7-А
Тема уроку. " Ярмарок професій". Ч.1.
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з поняттям "Ярмарок професій";
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Матеріал для опрацювання:
Урок № 5
13.04.22 - 7-Б
14.04.22 - 7-А
Тема уроку. " Суспільно корисна праця."Ч.2.
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з поняттям "суспільно корисна праця";
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Матеріал для опрацювання:
Суспільно корисна праця учнів
+Це цілеспрямована, свідома, планомірна, добровільна діяльність, яка має чітко виражену суспільну значимість.
Суспільно корисна праця учнів може виражатися у
збиранні макулатури, лікарських рослин, дарів лісу;
допомога дорослим;
надання допомоги ветеранам війни і праці, хворим і людям похилого віку;
озеленення вулиць, доріг, населених пунктів;
благоустрій шкільної території;
ремонт школи, навчального обладнання, створення і ремонт наочних посібників;
порядкування книжок у шкільній бібліотеці;
виготовлення іграшок для дошкільнят;
шефство над молодшими школярами та інш.
Урок № 4
06.04.22 - 7-Б
07.04.22 - 7-А
Тема уроку. " Суспільно корисна праця."Ч.1.
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з поняттям "суспільно корисна праця";
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Матеріал для опрацювання:
Суспільно корисна праця учнів
Такою працею може бути збирання макулатури, лікарських рослин, дарів лісу, надання допомоги ветеранам війни і праці, хворим і людям похилого віку. Нерідко вона має змагальний характер, що спонукає дітей на добрі справи не заради винагороди, а з усвідомлення необхідності робити людям добро. До суспільно корисної праці належать і виготовлення іграшок для дошкільнят, створення і ремонт наочних посібників, упорядкування книжок у шкільній бібліотеці та ін.
Виховна цінність суспільно корисної праці в тому, що школярі вчаться безкорисливо робити добрі справи, усвідомлюють необхідність поєднання суспільних та особистих інтересів, розвивають почуття обов'язку перед людьми.
Дякую за роботу!
Урок № 3
30.03.22 - 7-Б
31.03.22 - 7-А
Тема уроку. " Хто працює на землі, в того повно на столі. Вибір професії."Ч.1.
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з особливостями, вибору професії та її необхідністі для людини;
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Матеріал для опрацювання:
Дякую за роботу!
Урок № 2
23.03.22 - 7-Б
24.03.22 - 7-А
Тема уроку. Український народ - працьовитий народ.Ч.2.
Мета: діти, опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з особливостями, що забезпечують права підлітків на працю;
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте усно:
Дякую за роботу!
Урок № 1
16.03.22 - 7-Б
17.03.22 - 7-А
Мета: діти, , опрацювавши матеріал ви зможете ознайомитись з поняттям "Праця", видами праці; з типами прфесій та їх особливостями;
- отримаєте навички розвиватку пам’яті, спостережливості, уважності, логічногго мислення.
Домашнє завдання
Тема. "Спільна праця у суспільстві. Ч.1"
Урок № 6
16.02.22 - 7-Б
17.02.22 - 7-А
Тема уроку. Лінь - як смертний гріх. Ч.2
Освітня мета: ознайомити учнів із поняттям " Гріх".
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, спостережливість, уважність, логічне мислення.
Виховна мета: виховувати уміння долати лінощі та прагнути до поставленої мети.
Матеріал для опрацювання:
Якщо зможеш зробити ближче до норми - добре. Якщо зможеш зробити в проміжку між нормою і максимумом - відмінно.
Життя надає всім шанси, навіть слабким і бідним. Але воно нещадне до лінивих. Пора перестати лінуватися і почати розвиватися. Зруш з мертвої точки, роблячи програму мінімум і поступово нарощуй темп. Відірвись від дивана і нокаутируй свого головного суперника - лінь.
Домашнє завдання:
Урок № 5
09.02.22 - 7-Б
10.02.22 - 7-А
Тема уроку. Лінь - як смертний гріх. Ч.1
Освітня мета: ознайомити учнів із поняттям " Гріх".
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, спостережливість, уважність, логічне мислення.
Виховна мета: виховувати уміння долати лінощі та прагнути до поставленої мети.
Діти, запрошую вас на урок в zoom
7-Б Время: 9 февр. 2022 12:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom https://us05web.zoom.us/j/7136194760?pwd=ay9yd0tLbWdpNXdoemlFemlMZlprdz09 Идентификатор конференции: 713 619 4760 Код доступа: 0ZmSK1
7-А Время: 10 февр. 2022 10:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom https://us05web.zoom.us/j/7136194760?pwd=ay9yd0tLbWdpNXdoemlFemlMZlprdz09 Идентификатор конференции: 713 619 4760 Код доступа: 0ZmSK1
Для тих хто не зміг до нас приєднатися
Матеріал для опрацювання:
Домашнє завдання:
Урок № 4
02.02.22 - 7-Б
03.02.22 - 7-А
Тема уроку. Важливість терпіння в праці задля інших людей.
Освітня мета: ознайомити учнів із умінням проявляти терпіння під час праці задля інших людей та умінням безкорисливо допомагати.
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, спостережливість, уважність, логічне мислення.
Виховна мета: виховувати повагу до ближнього, чуйність до потреб оточуючих людей.
Матеріал для опрацювання:
- Здатність стійко, без нарікань витримувати фізичні або моральні страждання, життєві злигодні тощо. // Уміння довго та спокійно витримувати щось нудне, неприємне, небажане тощо. Втрачати терпіння.
- Здатність довго й наполегливо робити що-небудь, займатися чимось. Набратися терпіння.
Домашнє завдання:
Урок № 3
26.01.22 - 7-Б
27.01.22 - 7-А
Тема уроку. Християнська традиція - толока.
Освітня мета: ознайомити учнів із значенням поняття "Толока" та умінням безкорисливо допомагати.
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, спостережливість, уважність, логічне мислення.
Виховна мета: виховувати повагу до ближнього, бережливе ставлення до оточуючого середовища.
Матеріал для опрацювання:
Толока — це одноразова колективна безоплатна праця для швидкого виконання великої за обсягом роботи.
Домашнє завдання:
Листопад 2021
Тема. "Життя в мирі та злагоді з іншими людьми."
Урок № 7
23.11.21 - 7-Б
24.11.21 - 7-А
Тема уроку. Безкорислива допомога. Молитва як духовна допомога.
Освітня мета: ознайомити учнів з безкорисливою допомогою.
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, спостережливість, уважність, логічне мислення.
Виховна мета: виховувати повагу до ближнього.
Матеріал для опрацювання:
Молитва - духовна допомога.
Домашнє завдання:
Дистанційне навчання 2020-2021 н.р.
Квітень - Травень 2021
Тема. " Сучасна людина в духовних таїнствах та обрядах."
Урок № 8
06.05.21 - 7-А клас
04.05.21 -7-Б клас
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, спостережливість, уважність, логічне мислення.
Виховна мета: виховувати повагу до священства як апостольських послідовників.
Матеріал для опрацювання:
Зішестя Святого Духа поклало
початок нової апостольської проповіді, що не припиняється і зараз.
У Таїнстві Священства Дух Святий
обраного для священослужіння через покладення рук єпископських поставляє
здійснювати Таїнства і пасти овець Христових, тобто навчати людей вірі,
благочестю і добрим справам. Ступенів священства сьогодні, як і в апостольські
часи, три: диякон, пресвітер і єпископ.
Священство
в Церкві встановив Сам Спаситель. Посилаючи Своїх учнів і апостолів вчити всі
народи і хрестити їх в ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа, Він обіцяв послати їм
Духа Святого, Який навчить їх всьому необхідному.
Коли
Дух Святий зійшов на апостолів, вони отримали особливу благодать проповідувати
Євангеліє і керувати Церквою Христовою. Як пише блаженний Феофілакт
Болгарський, вони "висвячувалися в цей час у вчителів Всесвіту".
Апостоли за повчанням Духа Святого обирали собі помічників і через покладання
рук зводили їх у єпископів, пресвітерів, або священиків, і дияконів. Священики
здійснюють обряди і Таїнства (за винятком самого Таїнства Священства і деяких інших священнодійств), а
диякони допомагають у скоєнні Таїнств і богослужінь. Єпископи не тільки
здійснюють Таїнства, але мають владу і іншим передавати благодатний дар звершувати
їх.
Висвячення у священний сан відбувається на літургії: єпископ покладає свої руки на висвячуємого і молиться про дарування йому допомоги Святого Духа у служінні (хор у цей час співає "Господи, помилуй"). Потім слідує урочисте облачення рукоположеного в священні шати, відповідні його сану. Єпископ виголошує: "Аксіос!" (по-грецьки - гідний), і це слово повторюють всі священнослужителі та хор.
Домашнє завдання. Одним реченням дайте відповідь на запитання:
Урок № 7
27.04.21 - 7-Б клас29.04.21 - 7-А клас
Тема уроку: Потреби людини і церковні обряди. Освячення. Молебні.
Розвивальна мета: розвивати спостережливість, уважність, уміння аналізувати, інтерпретувати та синтезувати
інформацію, робити висновки.
Виховна мета: виховувати у дітей бажання
слідувати християнському світогляду в щоденному житті.
Матеріал для опрацювання:
1. Обряди богослужбові – це ті
священнодії, які є частиною загального богослужбового життя Церкви: велике і
мале освячення води, винесення святої плащаниці в Велику п’ятницю і т. д.
2. Обряди, які освячують життєві потреби людей:
освячення житла, продуктів, благих починань (навчання, подорожування,
будівництва оселі).
Просительні - це
коли ми просимо Бога про допомогу у хворобі, подорожі або інших благих
починаннях.
Подячні - це коли
дякуємо Богу за всі Його благі дії до нас, наших близьких, рідних і вітчизни.
На всяку потребу – це, наприклад, молебні до церковних і державних свят. Такі молебні як би об’єднують перші два.
Що ж таке "свята вода"?
Згідно з християнським вченням –
це звичайна за составом та походженням вода (колодязна, джерельна, річкова, водогінна),
яка дивовижним чином, після певного богослужбового дійства отримує особливі,
цілительні властивості. Зазвичай ця дія зветься водосвяченням, але можна
зустріти і іншу назву – «водохреща».
Домашнє завдання. В реченні без синтаксичних знаків необхідно відшукати вислови та записати їх у зошит.
Урок № 6
20.04.21 - 7-Б клас22.04.21 - 7-А клас
Тема уроку. Молитва за хворого. Апостол Яків про силу молитви за хворого.
Мета уроку: Освітня мета: ознайомити учнів з християнським вченням про Таїнство Єлеосвячення; розкрити особливе місце Таїнства в низці молитовних прохань за зцілення хворого; пояснити необхідність молитви за хворого на основі послання апостола Іакова.
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, уважність до потреб ближнього, логічне мислення.
Виховна мета: виховувати повагу до традицій українського народу; любов до
ближнього й бажання надати молитовну допомогу хворому.
Матеріал для опрацювання:
Після сьомого помазання священик
покладає на голову недужого Євангеліє - як зцілюючу руку самого Спасителя - і
благає Бога про прощення його гріхів. Потім хворий цілує хрест, і цим
закінчується Таїнство Єлеосвячення.
Біблійна історія
З цієї євангельської історії ми дізнаємося ту істину, що джерелом
хвороби - гріх, а отже, віра в Спасителя поєднана з покаянням у гріхах, є
найбільш вірний засіб проти всіх хвороб.
Домашнє завдання. Виконати тести ( в зошити записуйте тільки номер запитання та варіант відповіді).
Урок № 5
13.04.21 - 7-Б клас15.04.21 - 7-А класТема уроку. Таїнство шлюбу. Шлюб цивільний і церковний.
Сім’я – мала
Церква.
Шлюбні традиції
українського народу.
Мета уроку Освітня мета: ознайомити учнів з
християнським розумінням таїнства шлюбу;
формувати усвідомлення про християнську сім’ю, як малу Церкву.
Розвивальна мета: розвивати спостережливість, уважність, уміння аналізувати, інтерпретувати та синтезувати
інформацію, робити висновки.
Виховна мета: виховувати у дітей відповідальне
бажання підтримувати християнські шлюбні
традиції.
Матеріал для опрацювання:
Шлюб, як зазначено, теж є
Таїнством Церкви, в якому за
добровільною згодою нареченого і нареченої жити спільно благословляється їхній
подружнє життя на зразок духовного союзу Христа з Церквою, випрошується Боже
благословення для спільного життя, і для народження та християнського виховання
дітей.
Вінча́ння
— церковний шлюб — союз чоловіка та жінки, освячений Церквою, де, Господь своєю
присутністю з'єднує двох в одне ціле. В Таїнстві вінчання Господь подає свою
благодатну допомогу, щоб подружжя мало змогу бороти всі негаразди, які
трапляються у спільному і духовному житті подружжя.
Яка ж ідея вкладена Творцем в союз двох
людей, який ми називаємо шлюбом. Господь наш Іісус Христос, живучи між людьми,
брав участь не лише в їх скорботах, але і в радощах. Перше Своє чудо Він
звершив, як ми вже чули, на весіллі в Кані Галилейській, перетворивши воду у
вино.
З апостольських часів Церква Христова благословляє своїх чад на подружнє життя для вдосконалення в любові, виховання дітей, для несення тягарів один одного (Гал. 6;2). «Де чоловік, жінка й діти у згоді та любові з’єднані зв’язком чесноти, там поміж ними Христос», – казав святитель Іоанн Златоуст. Любов між чоловіком і жінкою є однією з найважливіших тем християнського благовістя. Християнська сім’я вважається малою Церквою, тому подружжя має священний обов’язок усе життя берегти взаємну любов і повагу, взаємну відданість і вірність. Вона перебуває під захистом Божим, як на символічному малюнку.
Приклад щасливої сім'ї ми бачимо в образі
багатьох святих Петра і Февронії, Адріана та Наталі, які є покровителями
подружнього життя
Вашій увазі представлені різні факти світогляду різних епох
ТОДІ |
СЬОГОДНІ |
До початку ХХ століття дівчатам заборонялося першими
озиватися чи говорити до хлопців. Спілкування дозволялося тільки в
батьківському домі або на балах тільки в присутності старших родичів. |
Ініціативу в спілкуванні часто беруть в свої руки
дівчата. |
Якщо хлопець приходив в гості «на чай» кілька разів, це сприймалося як початок
серйозних відносин, і він мав через певний час запропонувати руку і серце. |
Можна ходити на прогулянку, з ким забажаєш, батьки не контролюють ваші
зустрічі. |
Акцент на «поезії почуттів» - ніяких прямих
компліментів щодо зовнішності, табу на «брудні жарти і недотепні порівняння» |
Компліменти стосуються зовнішності, якщо хлопець перераховує
усі принади дівчині, сприймається як норма. |
Батьки обирали чоловіка для дочки (дуже рано і не
базуючись на симпатіях дочки) |
Вибір – за молодими. |
Перший поцілунок – тільки на заручинах. |
На 1-3 побаченні. |
Шлюб – один і на все життя. Розлучень майже не було. |
За статистикою, кількість розлучень на 5-7% перевищує
кількість шлюбів. |
Домашнє завдання: підібрати з інтернет - джерел 2-3 фото таїнства вінчання.
Розвивальна мета: розвивати спостережливість, уважність, уміння аналізувати, інтерпретувати та синтезувати
інформацію, робити висновки.
Виховна мета: виховувати у дітей бажання жити в єдності з Богом.
Матеріал для опрацювання:
Причастя є Таїнством, в якому
християнин у вигляді звичайного хліба й вина приймає Тіло і Кров Іісуса
Христа, і через це з’єднується з Христом. Таїнство Святого Причастя установив
Сам Іісус Христос під час Таємної вечері, напередодні Своїх страждань і смерті.
Вже
перші апостоли встановили особливе богослужіння – Божественну літургію (з
грецького “літургія” – спільне служіння, діло), котре є центральним і
найважливішим із всіх церковних богослужінь.
Хліб
і вино під час Літургії дією Святого Духа перетворюються в Тіло і Кров Христові
і християни причащаються цієї Святині.
Святе Причастя приймати можна не інакше, як «зі страхом, вірою та любов’ю». Причастю передує таїнство Покаяння. Щоб причаститися, необхідно виконати деякі умови, належно підготуватися. Віруючий повинен вигнати із свого серця злість, гнів, заздрощі і т.д., щиро покаятися у своїх гріхах, бути в мирі із собою та своїми ближніми, мати чисте сумління. До чаші з дарами не можна приступати з умисно прихованими гріхами, із злістю в серці. Існують тільки певні винятки, коли можна приступати до Причастя без сповіді (діти до 7 років). Тяжкохворого можна причащати не в храмі, а вдома, тоді священик спеціально приносить йому Святі Дари.
Що
дає людині Святе Причастя? Яка його роль? Подібно воді, яка очищає наше тіло, таїнства
Покаяння та Причастя очищають та оновлюють наші душі. Кожна нормальна людина
регулярно миє руки, особливо перед їжею, миє своє тіло. Уявіть собі, скільки
бруду було б на тілі, коли б людина роками не милася! Яким же шаром бруду вкриті душі тих, хто не
знає каяття, жодного разу не причастився.
Між
тим очищення душі відбувається тільки внаслідок Покаяння та Причастя. Святе
Причастя виявляє надзвичайно потужний вплив на все земне та загробне життя
віруючого! У кожному храмі вам легко вкажуть масу випадків, коли після
прийняття хворим Святих Дарів хвороба відступала або ж проходила зовсім; коли
здавалося б невирішувана проблема розв’язувалася сама собою. Але головне все ж
не у розв’язанні земних проблем! Очищуючи душу людини від гріхів, Святе
Причастя освячує його, наближаючи до Творця. Приймаючи Святе Причастя, ми
з’єднуємося з Христом і стаємо учасниками вічного життя, сподіваємось отримати
в іншому світі вічне блаженство!
Домашнє завдання.
( запишіть 5-7 речень в робочий зошит)
Січень 2021
Тема. " Святині української землі."
Урок № 2
Тема уроку: Києво-Печерська
Лавра.
Києво-Печерський
Патерик.
Мета уроку Освітня
мета: ознайомити учнів з головними подіями створення Києво-Печерської
Лаври та сформувати уявлення про наявність історичних джерел, що дійшли до нас;
надати інформацію про відомих насельників Лаври.
Розвивальна
мета: розвивати увагу, спостережливість, вміння аналізувати, інтерпретувати і
синтезувати інформацію, логічне мислення.
Виховна мета: виховувати бажання зберегти і передати новим поколінням знання про велику святиню української землі – Києво-Печерську Лавру.
Матеріал для опрацювання:
Печерні келії монахів
Мощі святих в печерах
Про Нестора Літописця
Домашнє завдання: розповісти батькам про цікаві моменти з опрацьованого матеріалу.
Дякую за роботу!
Урок № 1
Тема. "Монастирі.
Їх роль у духовному просвітництві народу."Матеріал для опрацювання:
Словникова робота
Черне́ць, черни́ця, ченці́, черне́цтво (від носіння чорного одягу), також монах, монахиня (від грец. μοναχός «одинак, самітник, пустельник») — зазвичай особа з релігійної спільноти, яка відповідно до обіцянки (обітниці) веде аскетичне життя або в рамках чернечої спільноти, або на самоті. Ченці мешкають у монастирях, пустелях, лаврах. У найзагальнішому сенсі — людина, яка веде самотнє життя і отже свідомо обмежує себе, з певною метою, наприклад щоб досягти певного духовного розвитку (просвітлення). В християнстві першими ченцями були люди, які хотіли вести більш благочестивий спосіб життя у порівнянні з іншими людьми і заради цього уходили від світського життя, усамітнювалися. З часом вони стали об'єднуватися у монастирі — спільноти ченців.
Монастир (грец. — усамітнене житло)
Комплекс різних споруд або приміщень, призначений для проживання людей, які
присвятили себе служінню релігійному культу. Виконувались у вигляді приміщень,
заглиблених в скелях або землі (т. зв. печерні) або складались з наземних
храмів, доповнених житловими і господарськими будівлями. У середньовічні часи
християнські М. одночасно виконували оборонні функції і огороджувалися
фортечними стінами з баштами. Чимало монастирських ансамблів отримували
меморіальне значення, створювались на честь видатних подій в історії країни,
житті народу, знаменних явищ і релігійних свят.
Теоретичний матеріал:
Коріння чернецтва закладені у Євангельській проповіді. Іісус Христос закликав Своїх учнів до досконалості. Євангельська досконалість припускає нездирливість, безкорисливість, аж до відмови від всякого земного багатства.
Як же християни намагались виконати ці Слова Господа? Одним з відгуків на заклики Спасителя до досконалості і стала поява чернецтва. Як же зародилися чернецтво на нашій українській землі?
Відповідь на це питання дають нам національні
святині України найдавніші монастирі Криму, Західної України, а також
Києво-Печерська Лавра.
Найцікавішим та найдавнішим печерним культовим комплексом Криму є Качі-Кальон, розташований біля села Передущелинне за 8 км. від Бахчисарая.
Неподалік Мангупа є ще два середньовічні монастирі: монастир Шулдан,
знаходиться в ущелині перед с. Тернівка, а також значний за розмірами печерний монастирський комплекс Челтер, за с. Тернівкою.
У Криму збереглася також одна з вірменських святинь – це монастир Сурб-Хач, розташований недалеко від містечка Старий Крим.
В Західній Україні збереглася значна кількість історичних монастирських комплексів. До найвизначніших духовних пам’яток Західної України належать такі монастирі: Крехівський, Лаврський у Львівській області, Гошівський і Манявський скит у Івано-Франківській області.
Почаївська Лавра у Тернопільській області та інші.
Найбільшої безпідставної шкоди цим національним святиням завдала більшовицька влада, але на сьогоднішній час всі вони відроджуються і стають важливими осередками релігії.
Києво-Печерська Лавра – це справді визначна святиня українського народу.
Її багата культурно-історична спадщина, що творилася кращими синами нації, мали важливе позитивне значення для духовного просвітництва країни, і не втратили своєї актуальності і в наш час.
Перегляньте відео:
Якщо говорити про роль монастирів у розвитку нашої
країни, то, мабуть, не вистачить і десяти уроків. Цілий ряд сфер національного
життя протягом багатьох століть розвивалось навколо монастирів: релігійної,
культурної (у тому числі перекладацької, мистецької, архітектурної), наукової,
освітньої, книгодрукарської.
Завдання особистого порятунку душі зливалося у
ченців із загальноцерковним завданнями (і соціальними). Відхід відмова ченців від
цінностей світського життя, прийняття тимчасових або постійних обітниць
цнотливості, жебрацтва і слухняності поєднувалися з прагненням впливати на світ
своїм прикладом (і проповіддю).
Ченцем не можна назвати
будь-якого чоловіка (і будь-яку жінку), які маючи фізичну і психічну можливість вступати у шлюб, заводити сім'ю і дітей, які не роблять
цього, виходячи з якихось міркувань, або з-за хвороби. Згадані обмеження
справжніх ченців є елементом їхнього життя, але не метою.
Ченці намагаються вести ангелоподібний спосіб життя,
свідчити про Небо живучи в тілі на Землі.
Домашнє завдання:
- знайти та ознайомитися з матеріалами про інші монастирі в Україні.
Дякую за роботу!
Листопад 2020
Тема: " Біблійна історія. Сторінками Нового Заповіту."
Урок 2 10.11.20 7-Б
Тема: Урок узагальнення учнів з теми № 1 " Стрінками Нового Заповіту."
Матеріал для опрацювання:
а) Протягом
багатьох років Римською імперією керували імператори, яких називали
кесарями (або цезарями). Вони правили в Римі, знаходячись за багато
кілометрів
від маленької країни, де жили юдеї.
Наказ
Кому_______________ Наказ______________ ___________________ ___________________ Підпис_____________ |
Щоб
зібрати податки зі всіх своїх підданих, він зажадав, щоб всі зареєструвалися.
Тому він видав наказ.
Заповни
пропуски в цьому наказі
імператора.
б) Щоб виконати наказ імператора, люди
повинні
були прийти до того міста, з якого були їх пращури. У біблійному уривку йде
мовапро ДВОХ людей, яківідправилися в довгу подорож.
Запиши
їх імена ________ та _____________
На визнач:
1. Місто, з якого вони вийшли_________
2. Місто, куди вони відправили_________
2. " Відтвори текст"( за правильно виконане завдання 4 бали)
Розділіть тект на смислові частини, вставте розділові знаки та пропуски.
ДИТИНАДОСЕМИЛІТПРАВДУКАЖЕДИТИНАНЕВТІКАЄВІДКАЛАЧААНЕВІДБИЧАДИТИНАПЛАЧЕАМАТЕРІБОЛЯЧЕДІТИБАТЬКАНЕПОВЧАЮТЬДОБРІДІТИБАТЬКАМВІНЕЦЬАЗЛІДІТИКІНЕЦЬ.
Урок 1 13.10.20 7-б
15.10.20 7-А
Тема: " Благословення дітей. Ісус Христос і діти."
Матеріал для опрацювання:
1. Опрацюйте Біблійну історію:
А звернемося ми до часів земного
життя Іісуса Христа. Багато хто приходив і приносив до Іісуса Христа своїх
дітей, щоб Він доторкнувся до них, поклав на них руки з молитвою, благословив
їх. Підгрунтям цієї дії був звичай приносити дітей до старійшин або наставників
під вечір напередодні дня Очищення для того, щоб проголосити над ними молитву з
благословінням.
Учні ж Христові не допускали їх,
думаючи, що не варто через дітей турбувати Вчителя, дошкоджати Йому. Але Іісус,
побачивши це, покликав учнів і сказав їм: «Пустіть дітей і не забороняйте їм
приходити до Мене, бо таких є Царство Небесне. Істинно говорю вам: хто не
прийме Царства Божого, як дитя, той не ввійде в нього». І, обійнявши дітей,
Іісус Христос поклав на них руки і з радістю благословив їх.
Замість слова «дітей» у Мр.10,13
Лука використовує термін «немовля», що підкреслює нездатність здійснити щось
таке, що могло б стати їх заслугою. Тобто коротенький епізод благословення
дітей ще раз наголошує на важливості смирення
Часи минули, проте і сьогодні
людство має уявлення про те, що саме дітей у простоті, щирості та повній
відсутності гордощів щодо особистих досягнень, Господь поставив прикладом для
наслідування.
2. Виконайте вправу " Народна мудрість"
Відновити текст:
ДИТИНАДОСЕМИЛІТПРАВДУКАЖЕДИТИНАНЕВТІКАЄВІДКАЛАЧААНЕВІДБИЧАДИТИНАПЛАЧЕАМАТЕРІБОЛЯЧЕДІТИБАТЬКАНЕПОВЧАЮТЬДОБРІДІТИБАТЬКАМВІНЕЦЬАЗЛІДІТИКІНЕЦЬ.
ЛЮБИПОДИТИНУВАЯКОРДУШУАПРИТРЯСИВАЯКГРУШУ.
НЕМИВЧИДИТИНУОЛШТУРХАЦЯМРООАДОБРИМВАСЛІВЦЯМ. НЕОЛКРИЧИААЛІПШЕОЛНАВЧИ.
РАДБИДОПРОДІТЕЙАПРНЕБОПРИХИЛИТИІВАТАПРОЗОРЯМИ
ВКРИТИ. ТІЛЬКИБАТЬКОЙМАТИЗНАЮТЬЯКЇХНІДІТИВИРОСТАЮТЬ. 3. Розгляньте ілюстрацію:
3. Опрацюйте оповідання повчального харктеру:
Олена Вечерська. Благословення
-- Ой, діду, до чого же красиві тут місця!
-- А це від того, Антончику, що сонце золота свого не пожаліло, вкрило
собою весь простір. А у мраці як красоту побачити? Як в темному садку побачити
плоди? Для всього потрібне світло, онучику, особливо душі людській. Є дно у
озера й океану. А от душа, чим більше
любитиме, тим глибше стає, чим більше красоти в собі містить, тим більше
віддати може іншим. І музика до кінця її
не наповнить і красоти природи до кінця
її не захоплять – чекає вона Божого світла. Віра – життя її.
-- Діду, і місця тут красиві, и ти так красиво говориш, -- узагальнив
хлопчик.
-- Життя, воно складне, -- продовжував дідусь, -- Може, Антончику, в житті
й озеро зникнути, і біла квітка снігом вкритися, і люди безбожні таке зло
можуть створити, що лихо буде велике.
Але той, хто до Бога з молитвою
звернеться – світла Божого не позбавиться. От і я, онучику, не все життя на
свирелі грав, прийшлось і зброю в руках тримати.
-- Розкажи, розкажи, -- попрохав Антон.
-- Прийшли фашистські загарбники на нашу землю. На цьому озері й відбувся
мій перший бій. Жахливо було. Так, батьківський лист мене зігрівав. Багато
років пройшло, а його слова й досі по-особливому відчуваю. Хочу, щоб і ти цього
листа прочитав.
Антон обережно узяв пожовтілий папірець, на якому багато літер вже
стерлися, й почав читати: «Мій дорогий, Степану!
Я, твій батько, благословляю тебе на героїчні подвиги в ім’я Батьківщини, в
ім’я щастя нашого народу. Пам’ятай, що я завжди поруч з тобою в будь-якому бою,
де б ти не був. Твій батько».
-- Діду, -- здивовано спитав Антон, -- це означає твій батько воював разом
з тобою?
-- І так, і ні, онучику. Батько був дуже хворий тоді, але його жива віра в
Бога, його молитва були безперервними. І я це відчував. І по його молитвах
воював за свою землю, за щасливе життя на ній.
-- Отже, і за моє щастя, -- додав онук.
-- А чи є воно в тебе? – поцікавився дід Степан.
-- Звісно. Бо ти й зараз продовжуєш боротись за нього безперервно –
молитвою.
Питання:
1 - Знайдіть слова у тексті,
що віддзеркалюють, ставлення дідуся до батьківського благословення?
2 - Як ви вважаєте, що Антон
мав на увазі, коли сказав, що щастя в нього звісно є?
Домашнє завдання:
Скласти міні-твір «Благословення в житті людини».
Тема: " Сучасна людина в духовних таїнствах та обрядах"
Урок № 10( за 28.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Святі місця рідного краю.
Матеріал для опрацювання
Перегляньте відео:
Дякую за роботу!
Урок № 9( за 21.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Святі місця рідного краю.
Матеріал для опрацювання
Перегляньте відео:
Святе джерело у селі Золотий Колодязь
Село Святогорівка
Дайте відповіді на запитання:
Домашнє завдання:
Дякую за роботу!
Урок № 8 ( за 14.05.20)
Тема. Регіональний компонент. Святі місця рідного краю.
Матеріал для опрацювання
Перегляньте відео:
Храм Різдва Пресвятої Богородиці у СМТ Новоекономічне
Святе Джерело Миколая Чудотворця у М. Авдіівка
Домашнє завдання:
Розказати батькам та іншим рідним про святі місця рідного краю.
Дякую за роботу!
Урок № 7 ( за 07.05.20)
Тема. Тематична контрольна робота з теми " Сучасна людина в духовних таїнствах та обрядах"
Відповіді на запитання
МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ
Блок І
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Блок ІІ
Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бала.
Дякую за роботу!
Урок № 6 ( за 30.04.20)
Тема. Священство. Апостольське наступництво. Апостол Павло про священство.
МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ
Зішестя Святого Духа поклало початок нової апостольської проповіді, що не припиняється і зараз.
1-й рядок
|
Іменник
|
2-й рядок
|
Прикметники
|
3-й рядок
|
Опис дії
(дієслово)
|
4-й рядок
|
Фраза, яка
передбачає особистісне ставлення до теми
|
5-й рядок
|
Синонім до
іменника в 1-му рядку
|
Приклад:
Дякую за роботу!
Урок № 5 ( за 23.04.20)
Тема. Потреби людини і церковні обряди. Освячення. Молебні.
МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ
Потреби
охоплюють всі сторони життя людини,
починаючи від появи її на світ і закінчуючи відспівуванням після упокоїння,
навіть і після відходу людини до Бога підносяться молитви за її душу. Буквально
кожний крок християнина, кожна його справа або намір, все зазвичай освячується
молитвою. Церква йде у цьому відношенні йому назустріч, пропонуючи відповідні
за змістом богослужбові чини і молитви на всі випадки життя: молебні,
водосвяття, панахиди, освячення будинку, робочих місць, виробничих приміщень, транспортних
засобів, ікон та інших церковних предметів, освячення всякої речі яка приносить
користь тілу або душі християнина.
Таїнства встановлені Самим Господом нашим Ісусом Христом.
Цього не можна сказати про обряди. Багато з них не були встановлені Христом, і
навіть апостолами, і ввійшли у вжиток у післяапостольські часи. Чому ж вони
були встановлені? Встановлені вони були для того, щоб закликати для людини Божу
підтримку у необхідний для неї час життя.
Християнські обряди
умовно можна поділити на три види:
1. Обряди богослужбові – це ті
священнодії, які є частиною загального богослужбового життя Церкви: велике і
мале освячення води, винесення святої плащаниці в Велику п’ятницю і т. д.
2. Обряди, які освячують життєві потреби людей:
освячення житла, продуктів, благих починань (навчання, подорожування,
будівництва оселі).
3. Обряди символічні. Наприклад, хресне
знамення здійснюється на знак спомину про страждання Христа Спасителя.
В
обряді, як і у Таїнстві, під матеріальним приховане духовне, під видимим –
невидиме. Використання матеріальних предметів і зовнішніх знаків в духовній
практиці зрозумілі: адже людина — істота багатогранна, вона складається з тіла
і душі. А з пришестям в світ Бога можливість з’єднання матеріального з духовним
відкрилася у повній мірі. Те, що благодатні дари здатні впливати на людину
через матеріальні предмети, ми бачимо, наприклад, з євангельської розповіді про
кровоточиву жінку, яка зцілилася, доторкнувшись з вірою до краю одягу Спасителя
(Лук. 8,44). Зцілювалися хворі і через накладення на них хусток і поясів з тіла
апостола Павла (Діян. 19, 11-12). Але необхідно зазначити, що ці предмети діяли
не самостійно, а були провідником між Богом і людиною. З євангельської
розповіді видно, що Господа тіснило безліч людей, але лише кровоточива жінка
отримала зцілення. Причиною була її віра. У цьому розумінні святиня схожа на
електричний дріт, який здатен проводити струм за наявності джерела енергії та
отримувача. Дієвість святині пов’язана з духовним станом самої людини. Святиня
діє не автоматично. Умова дії – віра.
Слово «молебень» від
слова «молитися». Вони бувають: подячні, просительні і на різні випадки життя.
Просительні - це
коли ми просимо Бога про допомогу у хворобі, подорожі або інших благих
починаннях.
Подячні - це коли
дякуємо Богу за всі Його благі дії до нас, наших близьких, рідних і вітчизни.
На всяку потребу –
це, наприклад, молебні до церковних і державних свят. Такі молебні як би об’єднують
перші два.
Що ж таке "свята вода"?
Згідно з християнським вченням –
це звичайна за составом та походженням вода (колодязна, джерельна, річкова, водогінна),
яка дивовижним чином, після певного богослужбового дійства отримує особливі,
цілительні властивості. Зазвичай ця дія зветься водосвяченням, але можна
зустріти і іншу назву – «водохреща».
Відомо, що особливе ставлення до
однієї з «творчих стихій» світоустрою має загально релігійний характер. У
різних народів акцентується при цьому святість вод деяких джерел і рік, які
часто забезпечували саме існування народу на зазначеній території (Нил у
стародавніх єгиптян, Йордан у юдеїв, Ганг у індусів, Рейн у германців, Дунай та
Дніпро у слов’ян).
Будучи засобом досягнення
зовнішньої чистоти тіла, у тому числі й ритуальної (пов’язаної з релігійними
уявленнями), вода стала символом внутрішнього очищення людської душі, тому
обов’язкові священні омивання займають важливе місце в релігійному
законодавстві Старого Завіту. Цікаво, що свою практику хрещення-покаяння (букв.
«омовіння») Іоанн Предтеча взяв з релігійної практики свого народу.
Християнство зберегло й оновило
поняття води, що очищує, яка отримала своє особливе значення у зв’язку з
установленим Самим Іісусом Христом Таїнства хрещення (Мф 28:19). У православных християн існує особливе ставлення до т. з. Богоявленської, чи хрещенської святої води, яка освячується на свято Хрещення Іісуса Христа 18 та 19 січня.
Саме ця вода й має назву «агіасми», або «великої агіасми». У всі інші дні року може бути також освячення води, проте
воно матиме назву «малої агіасми».
Домашнє завдання.
Дайте відповіді на запитння:
- З якими церковними обрядами ви познайомилися?
- Які у людини можуть бути потреби в церкві?
- Які особливості має свята вода?
Дякую за роботу!
Урок № 4 ( за 16.04.20)
Тема. Молитва за хворого. Апостол Яків про силу молитви за хворого.
МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ
- Чому Ісус допоміг хворому?
Урок № 1( 19.03.20)
Тема уроку: Таїнство покаяння. Сповідь.
Тілесні
|
Душевні
|
Духовні
|
Урок № 3 ( за 09.04.20)
Тема уроку. "Таїнство шлюбу. Шлюб цивільний і церковний. Сім’я – мала Церква. Шлюбні традиції українського народу".
Матеріал для опрацювання:
Домашнє завдання:
ТОДІ
|
СЬОГОДНІ
|
До початку ХХ століття дівчатам
заборонялося першими озиватися чи говорити до хлопців. Спілкування
дозволялося тільки в батьківському домі або на балах тільки в присутності
старших родичів.
|
Ініціативу в спілкуванні часто
беруть в свої руки дівчата.
|
Якщо хлопець приходив в гості
«на чай» кілька разів, це сприймалося
як початок серйозних відносин, і він мав через певний час запропонувати руку
і серце.
|
Можна ходити на
прогулянку, з ким забажаєш, батьки не
контролюють ваші зустрічі.
|
Акцент на «поезії почуттів» -
ніяких прямих компліментів щодо зовнішності, табу на «брудні жарти і
недотепні порівняння»
|
Компліменти стосуються
зовнішності, якщо хлопець перераховує усі принади дівчині, сприймається як
норма.
|
Батьки обирали чоловіка для
дочки (дуже рано і не базуючись на симпатіях дочки)
|
Вибір – за молодими.
|
Перший поцілунок – тільки на
заручинах.
|
На 1-3 побаченні.
|
Шлюб – один і на все життя.
Розлучень майже не було.
|
За статистикою, кількість
розлучень на 5-7% перевищує кількість шлюбів. (кожен учень отримує таблицю)
|
1) сум та злість
ВідповістиВидалити2) полегшення
1) сум та злість
ВідповістиВидалити2) полегшення
Колісниченко Артем
Артем, дякую за роботу! Ти отримав 12 балів
ВідповістиВидалити1)Обряди богослужбові, обряди, які освячують життєві потреби людей, обряди символічні.
ВідповістиВидалити2)Просительні - це коли ми просимо Бога про допомогу у хворобі, подорожі або інших благих починаннях.
Подячні - це коли дякуємо Богу за всі Його благі дії до нас, наших близьких, рідних і вітчизни.
На всяку потребу – це, наприклад, молебні до церковних і державних свят.
3)Після певного богослужбового дійства вода отримує особливі, цілительні властивості.
Саар Діани 7-А кл.
Діана, дякую а роботу! Твоя оцінка 12 балів!
Видалитисум та злість
ВідповістиВидалити2) полегшення Починок Никита
Микита, дякую з роботу твоя оцінка 10 балів
ВидалитиОбряди богослужбові, обряди, які освячують життєві потреби людей, обряди символічні.
ВідповістиВидалитиПросительні - це коли ми просимо Бога про допомогу у хворобі, подорожі або інших благих починаннях.
Подячні - це коли дякуємо Богу за всі Його благі дії до нас, наших близьких, рідних і вітчизни.
На всяку потребу – це, наприклад, молебні до церковних і державних Після певного богослужбового дійства вода отримує особливі, цілительні Починок Никита
Микита, дякую за роботу, твоя оцінка 12 балів!
Видалити1)Обряди богослужбові, обряди, які освячують життєві потреби людей, обряди символічні.
Видалити2)Просительні - це коли ми просимо Бога про допомогу у хворобі, подорожі або інших благих починаннях.
Подячні - це коли дякуємо Богу за всі Його благі дії до нас, наших близьких, рідних і вітчизни.
На всяку потребу – це, наприклад, молебні до церковних і державних свят.
3)Після певного богослужбового дійства вода отримує особливі, цілительні властивості.
1)Обряди богослужбові, обряди, які освячують життєві потреби людей, обряди символічні.
ВідповістиВидалити2)Просительні - це коли ми просимо Бога про допомогу у хворобі, подорожі або інших благих починаннях.
Подячні - це коли дякуємо Богу за всі Його благі дії до нас, наших близьких, рідних і вітчизни.
На всяку потребу – це, наприклад, молебні до церковних і державних свят.
3)Після певного богослужбового дійства вода отримує особливі, цілительні властивості.колісниченко Артем 7б
Артем, дякую за роботу, 12 балів!
Видалитидобрый вечер, Татьяна Анатольевна, куда отправлять домашнее задание?
ВідповістиВидалитиОтветы присылайте на почту tanyapeduk@iu
Видалитиили в вайбер 0502848884