Християнська етика 4-і класи


Дистанційне навчання 2021-2022 н.р.

Квітень - Травень 2022

Урок 8

13.05.2022 - 4-А
20.05.2022 - 4-Б

Тема. "Терпіння отримує винагороду ".

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ.
Перегляньте відео:


Дякую за роботу!

Урок 7

29.04.2022 - 4-А
06.05.2022 - 4-Б

Тема. " Мудрість навчає прощенню".

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ.
Перегляньте відео:

Дякую за роботу!


Урок 6

15.04.2022 - 4-А
22.04.2022 - 4-Б

Тема. " Мудрість перетворює зле серце 💓 на добре".

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ:

Дякую за роботу!!!



Урок 5

01.04.2022 - 4-А
08.04.2022 - 4-Б

Тема. " Різдво Христове"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ;

1. Перегляньте відео:

Домашнє завдання:
розказати рідним та друзям про різдво.


Урок 4

18.03.2022 - 4-А
25.03.2022 - 4-Б

Тема. " Святі послідовники Христа"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ;

1. Перегляньте відео:



Урок 3

11.02.2022 - 4-А
17.02.2022 - 4-Б

Тема. " Мудрість сповнена милосердя"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ;

1. Перегляньте відео:


Дайте  усні відповіді на запитання:

- Чи правда те, що милосердні вчинки ми робимо для інших людей?
- Чи можна за милосердний вчинок брати гроші?

Домашнє завдання:

розказати рідним про милосердні вчинки.


Урок 2

28.01.2022 - 4-А
04.02.2022 - 4-Б

Тема. " Правдивість, справедливість"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ

1. Перегляньте відео:




-  Чи справедливим був вирок суду?

- Якої помилки припустився їжвчок?



Дистанційне навчання 2020-2021 н.р.

Квітень   - Травень 2021 рік

Урок 3

04.05.21 - 4-А
07.05.21 - 4-Б

Тема. " Про дружбу та взаємоповагу"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ


Домашнє завдання: зателефонувати другу.

Урок 2

20.04.21 - 4-А
23.04.21 - 4-Б

Тема. " Уміння слухати інших"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ

Уміння слухати є важливим компонентом при спілкуванні. Щоб цьому навчитися треба уважно зосередитися на співрозмовникові, звертати уваги на його слова, позу, міміку, жести. 
      Також, розмовляючи з кимось, не слід займатися сторонніми справами - така поведінка ображає. під час спілкування не слід перебивати співрозмовника, важливо дати йому висловитися.
     Той хто слухає також є активним учасником розмови. Ви можете кивати головою або іноді говорити слова: " так - так", " цікаво", " а що було далі?", "Чим усе закінчилося?"


- Чому Гена почав спілкуватися з кактусом?
- Чи були уважними слухачами його сестри та брат?
- Як вони хотіли виправити свою помилку?
Домашнє завдання:
розказати рідним та друзям про уміння слухати.


Урок 1

06.04.21 - 4-А
09.04.21 - 4-Б

Тема. " Основи християнського життя. Заповіді Божі"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ

Ще в Старому Завіті Бог уклав із людьми союз про те, що буде опікуватися ними, якщо вони слухатимуться Його. Божі заповіді були написані на двох кам’яних таблицях. Мойсей їх приніс із гори Синай, де перебував 40 днів на розмові з Богом.

Чотири перші заповіді показують нам, у чому проявляється любов до Бога, а решта шість заповідей пояснюють нам, як маємо любити своїх ближніх.

  1.  Нехай не буде в тебе інших богів, окрім мене.
  2. Не взивай намарно ім’я Господа Бога твого.
  3. Пам’ятай день святий святкувати.
  4. Шануй твого батька і твою матір.
  5. Не вбивай.
  6. Не чини перелюбу.
  7. Не кради.
  8. Не свідчи неправдиво на твого ближнього.
  9. Не пожадай жінки твого ближнього.
  10. Не пожадай того, що є у ближнього твого.

- Як заповіді мали допомогти людям?
- Чи можна сказати, що заповіді були першим законом для людей?

Виконайте творче завдання:

- намалюйте ілюстрацію до однієї із заповідей.

Домашнє завдання: розказати рідним про заповіді.



Січень 2021 рік

Урок 1

11.01.21 - 4-Б
12.01.21 - 4-А

Тема. " Пошана і любов до батьків"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ

1. Перегляньте відео:


Дайте відповіді на запитання:
- Чи правильно поставився син до свого батька?
- Що допомогло йому змінитися?
- Чи проявляєте ви терпіння та повагу до своїх батьків?

2.Перегляньте відео:


Дайте відповіді на запитання:
- Чому нас навчила ця притча?
- Які почуття ви переживали під час перегляду?

3. Знайдіть та прочитайте три прислів/я про повагу до батьків

Д.З.: зробити добру справу для батьків.

Дякую за роботу!




Урок № 5 ( за 18.05.20/25.05. 20)

Тема уроку.  Чесна  людина - мудра.

Матеріал для опрацювання:

1. Перегляньте відео:


2.Дайте відповіді на запитання:
- Чому людина, що часто говорить неправду виглядає не розумною?
- Чому при спілкуванні з іншими людьми  важливо бути чесним ?

Дякую за роботу!

Урок № 4 ( за 04.05.20/11.05. 20)

Тема уроку. Найкращій  дар мудрість.

Матеріал для опрацювання

1. Прослухайте українську народну казку " Мудра дівчина"

2. Перегляньте відео:


3. Дайте відповіді на запитання:

- Як мудрість допомогла героїням казок у житті?

- Чи примно спілкуватися з мудрою людиною? Чому?

Дякую за роботу!

Урок № 3 ( за 20.04/27.04)

Тема уроку. Терпіння отримує винагороду.

Матеріал для опрацювання:

1. Перегляньте відео:


2. Дайте відповіді на запитання:
 Для чого людині потрібно терпіння?
- Чому дівчинка з казки не могла завершити  розпочату роботу?
- Чим допомогла їй старенька бабуся?
- А ви терпляча людина?

Дякую за роботу!

Урок № 1  (за 16.03.20/ 23.03.20)

Тема: Милосердя – милість серця.
Вороги нашого серця: гордість, гнів, заздрість.

Матеріал для опрацювання

Вправа „Мозковий штурм”
-   Як ви розумієте слово милосердя? 
3. Засвоєння  нового матеріалу.

Поряд із радістю і щастям у житті йдуть випробування.  Кожна людина має вміти розділити людську радість і біль. Бо як говорить народна мудрість: «Чужого горя не буває». І сьогодні ми з вами доторкнемося до великої чесноти людської душі — милосердя і дізнаємося у чому воно виявляється.
З-поміж різноманітних проявів добра чи не найдивовижнішим є милосердя. Словник української мови витлумачує цю чесноту як дієве співчутливе ставлення до когось. Милосердною людиною називають людину, готову прийти на допомогу іншим, сповнену доброти та чуйності.  Отже, милосердя — це діяльне добро, тобто таке, яке виявляється у людських вчинках. Воно є втіленням любові до ближніх. У християнській етиці обов'язком кожної людини визначено такі милосердні вчинки: голодного нагодувати; спраглого напоїти; роздягнутого (нужденного) одягнути; подорожнього прийняти й нагодувати; недужого та ув'язненого відвідати; померлого поховати. Вияв духовного милосердя — це добра порада, слова втіхи та розради. Милосердними є й ті, хто ділиться знаннями, досвідом, прощає і не тримає зла.
Милосердя грунтується на таких якостях, як чуйність, уважність, доброзичливість і несумісне з пихою, байдужістю, брутальністю. Тільки той учинок є милосердним, який засвідчує повагу до людини.
Опрацювання біблійного матеріалу
Життя Спасителя було сповнено любові  й милосердя до всього людства. До милосердя закликав Христос і своїх учнів. Про це говорить і ключовий вірш нашого уроку: «Блаженні милостиві, бо вони помилувані будуть»!” (Матвія 5:7) У Святому Письмі наголошено, що милосердя народжується в чистому серці (1 Тим. 1:5). Коли ми від щирого серця проявляємо непідроблену участь і дієве співчуття до всіх наших братів і сестер, це і означає, що ми милосердно ставимось до них.
         Саме Іісус навчав, що ми повинні давати їжу голодному, притулок бездомному і одяг бідному. Коли ми відвідуємо хворих і людей, що потребують допомоги, ми немов робимо це для Нього Самого. Він обіцяє, що якщо ми поступатимемо таким чином, то успадкуємо Його Царство (Мф. 25:34–46).
Ми не повинні замислюватися над тим, чи заслуговує певна людина нашої допомоги. Якщо ми вже поклопотали про потреби своєї власної сім'ї, то маємо допомагати всім, хто цього потребує. Таким чином ми уподібнюємось нашому Отцеві Небесному, Який однаково посилає дощ і праведним, і неправедним (Мф. 5:44–45).
Що більш за все вразило вас з біблійного вчення про милосердя?

Евристична бесіда:
-         Назвіть дії, які асоціюються у вас зі словом “ гнів”,
-         Чи доводилось вам спостерігати в житті вчинки гордих людей і  заздрісних?
-         Чи приємно було спостерігати за такими діями?
-         Чому гнів, гордість і заздрість називають ворогами нашого серця?

 Діти, прочитайте і поясніть про яку ваду йдеться у прислів’ї:
·         Гордість (Се таке, що не уступить ні кінному, ні пішому. Про мене, Семене, хай усі коло мене, аби я зверху! Уражена пиха має сотню пазурів. Де пиха очі застилає, там світло вже не пробиває).
·         Гнів (Злості повні кості. Сердите не буває сите. Злість — зброя слабких).
·         Заздрість (Беруть завидки на чужі пожитки. Око завидюще, руки — загребущі. Таке заздрісне, аж у роті чорно. Заздрість все одно, що піщинка в оці).

4.  Оберіть одну із ситуацій та складіть таке її продовження, щоб персонажі засвідчили милосердне ставлення один до одного.

Ситуація 1. Учителька природознавства Наталія Петрівна перший рік працювала в школі. Учні ставилися до неї непогано, проте не завжди дотримувалися порядку. Одного разу під час уроку в неї через застуду пропав голос. Учні...
Ситуація 2. Марічка чергувала в класі. У кабінеті їй потрібно було полити квіти. Коли дівчинка заходила в приміщення з повною лійкою, вона перечепилася за чийсь рюкзак, упала, розхлюпавши воду, розбила коліно. Ще й скинула найбільший вазон — розкішна лілея з поламаним листям навряд чи додала б настрою вчительці. Учні, які розважалися на перерві...
Ситуація З. Сашко, Максим та Андрій поверталися додому після тренування. Хлопці почувалися втомленими, тож зраділи, коли в вагоні метро звільнилося місце. Сашко й Максим, умостившись, витягли з наплічників підручники історії й поринули в читання, а Андрій вирішив погратися на мобільному телефоні. Хлопці й не помітили, коли до вагона зайшла мама з маленьким сином...
Ситуація 4. Сергій та Ігор дуже любили свого собаку — ротвейлера Марса, якого братам подарували батьки. Пес був справжнім героєм. Жоден голуб не почувався безпечно, коли Марса виводили погуляти. Нещодавно у дворі з'явився ще один мешканець — Яринчин пухнастий кіт Тишко. Одного разу під час прогулянки з собакою хлопці помітили кота, який ніжився на сонечку під липою. Вони...
Ситуація 5. Василь та Микита — вигадливі на розваги. Одного разу Микиті спало на думку пожартувати з мешканцями буднику, полякавши їх іграшковим пістолетом. Саме тоді сусідка Орися Миколаївна поверталася з магазину. Микита причаївся за дверима...
Опрацювання оповідання повчального характеру
В. Сухомлинського « Добре слово»


В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п’ять років, вона тяжко захворіла: застудилась, почала кашляти й танула на очах.
До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров’яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка та бульйон із куря­чого крильця. Кожен говорив: «Потрібно добре харчуватися, потрібно дихати свіжим повітрям, і хвороба втече у ліси й на болота».
Оля їла мед у стільниках та солодке коров’яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон із куря­чого крильця. Але ніщо не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
-        Чогось їй не вистачає. А чого — і сам не можу зрозу­міти.
Раптом відчинились двері та до хати увійшла прабабуся Олі — столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія у хаті, нікуди не виходила. Але про­чувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
Немає у мене ані медових стільників, ані солодкого коров’ячого масла, немає ані свіжих лісових ягід, ані горіхів, немає ані перепелиних яєчок, ані курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у моєму серці — щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була у цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі, - сказав дід Опанас. - Доброго слова!
Запитання та завдання до оповідання
     Як ви думаєте, чи може бути добре слово виявом милосердя?
     Чому добре слово було для Олі сильнішим за цілющий мед, свіжі  ягоди, горіхи  й інші смачні та корисні страви?

Складання правил милосердя
«Всяка добра справа є милосердям. Дати води спраглому — це милосердя. Прибрати каміння з дороги — це милосердя. Указати мандрівникові його шлях — теж милосердя. Посміхнутися, дивлячись в обличчя ближнього — милосердя».

Вправа «Мікрофон»
- Що ж таке милосердя?
- До кого ми можемо виявляти милосердя?
- Чи здатне милосердя зробити світ кращим?
- Чому милосердя є загальнолюдською цінністю?
- Сьогодні в Україні проживає 2 мільйони одиноких людей, 15 тисяч у будинках престарілих, у злиднях живе 1 мільйон 150 тисяч, багато на вулиці безпритульних, немічних. Усі вони потребують нашої уваги, теплого слова, цінної допомоги, підтримки. Будьмо ж милосердними до тих, хто плаче і страждає, хто потребує нашої уваги.

Кажімо більше добрих слів
Знайомим, друзям і коханим
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
Домашнє завдання: переглянути відео


Урок № 2 ( за 06.04.20/13.04.20)

Тема уроку. Уміння прощати

Матеріал для опрацювання:

Перегляньте відео та дайте відповіді на запитання:
- Чому так важливо вміти прощати?
- Чому почуття образи може зіпсувати стосунки з оточуючими?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу